Businessul Agricola, creșteri pe linie în primul semestru
Grupul de firme Agricola a raportat afaceri de 358,23 de milioane de lei în primele șase luni ale anului, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă a lui 2017. Performanța a fost susținută de creșterile generate de vânzările companiilor din grup, toate diviziile fiind pe plus.
Contribuția cea mai mare a venit de la Agricola Internaţional SA Bacău, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic. Compania a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 225,98 mil. lei, în creștere cu 16% față de anul trecut.
„Cifra de afaceri obținută este rezultatul unei creșteri cantitative cu 3% a vânzărilor de carne de pasăre față de 2017, pe de o parte, dar, în special, este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor de produse diferențiatoare, cu valoare adăugată mare, și mă refer aici la Puiul Familist, Gama Ușor de Gătit, Puiul Fericit și Puiul Fermierului. În cazul Puiului Fericit, rezultatele arată o creștere a volumelor vândute de 57%”, declară Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.
Cum au performat celelalte divizii
- Salbac (sub care sunt comercializate mezelurile) a raportat un plus de 9%, până la 60,63 de mil. de lei. În ceea ce privește vânzările pe categorii de produse, salamurile crud-uscate au înregistrat o creștere de 10% în valoare, respectiv 7,39% în volum, în timp ce grupa salamurilor fiert-afumate a bifat o creștere a volumelor de 7,78% și un avans valoric de aproape 10%.
- Europrod, compania responsabilă de categoria de semipreparate și produse ready-meal, a bifat afaceri de 24,52 mil. lei, în creștere cu 20,58%. Le nivel de volume, aceste produse au raportat o creștere de 12,88%, susținută în special de exporturi în țările UE.
- Divizia de ouă proaspete, obținute la Avicola Lumina-Constanța, a bifat o creștere valorică de 30% și un avans volumic de 22,7%, până la 37,78 milioane de ouă.





