British American Tobacco a investit 2,5 mld. dolari în dispozitivul ”glo”, ajuns acum și în România

British American Tobacco (BAT) România a lansat glo pe plan local, un produs de încălzire a tutunului la 240 °C, destinat fumătorilor adulți și compus dintr-un dispozitiv și stickuri speciale din tutun. Pentru cercetarea și apoi crearea acestui produs, BAT a investit circa 2,5 miliarde de dolari, în ultimii șase ani.

„British American Tobacco este liderul pieței de tutun din România, cu o cotă de piață de 55%, brandul Kent reprezentând circa un sfert din consumul total la nivel național. Lansarea glo™ în România, în premieră în Uniunea Europeană, completează portofoliul companiei cu un produs nou, inovator, care are potențialul de a fi semnificativ mai puțin nociv decât țigările tradiționale”, a declarat Richard Widmann, Area Director al British American Tobacco Southern Central Europe. British American Tobacco a investit 2,5 mld. dolari în dispozitivul  ”glo”, ajuns acum și în România

Produsul are deja succes în Japonia, unde, potrivit companiei, 1 din 10 fumători a înlocuit fumatul cu glo în Sendai, unul din cele mai mari orașe din Japonia și cel în care glo a fost lansat în decembrie 2016. De asemenea, 60% din creșterea de piață a categoriei produselor care încălzesc tutunul în Japonia se datorează glo.

Noul produs de la BAT este o inovație similară dispozitivului Iqos, lansat de compania Philip Morris în urmă cu doi ani. Ce este, totuși, diferit? Cei de la BAT afirmă că principalul avantaj al glo este simplitatea, fiind vorba despre un singur aparat, un singur buton, niciun dispozitiv extern de încărcare și o baterie care, încarcată complet, este suficientă pentru consumul a până la 30 de Neostiks.

Țigaretele neconvenționale ce pot fi folosite la aparatul glo se numesc Kent Neostiks și vor fi disponibile în trei arome diferite: „Bright Tobacco” (aromă de tutun), „Citric Mix” (aromă de citrice) și „Fresh Mix” (mentol).

Un concept store dedicat

Dispozitivul glo este disponibil începând de astăzi în toată țara, pe www.glo.ro. De asemenea, odată cu această lansare, compania a investit și într-un magazin dedicat, „glo store”, amenajat în incinta centrului comercial Băneasa Shopping City din București. Prețul promoțional la prima achiziție a dispozitivului, împreună cu 10 pachete de Kent Neostiks, este de 200 de Lei. Un pachet de Kent Neostiks se va comercializa la un preț comparabil cu cel al unui pachet de țigarete (17 Lei).

Anterior acestui produs, BAT a venit pe piață cu "Kent glo iFUSE”, o alternativă pentru țigările tradiționale care utilizează tehnologia hybrid (utilizează vaporii unui lichid de nicotină pentru a încălzi tutunul – n.red.).

În România, BAT este cel mai mare jucător pe piața produselor din tutun, principalul său brand fiind Kent. În 2016, BAT România a realizat afaceri de 8,1 miliarde de lei, în creștere cu 11% față de anul anterior, iar profitul companiei a fost anul trecut de peste 672 de milioane de lei, tot în creștere cu aproximativ 55% față de anul 2015.

Compania este al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României. BAT contribuie anual cu aproximativ 1,6 miliarde de euro, sub formă de accize și impozite (din totalul de 3 miliarde de euro, contribuția totală a industriei tutunului).

Exporturile României de produse din tutun au crescut în 2022 cu peste 140 mil. euro
Exporturile României de produse din tutun au crescut în 2022 cu peste 140 mil. euro
Valoarea totală a exporturilor de produse din tutun prelucrat, precum țigarete și consumabile pentru produse din tutun încălzit, a fost de 1,48...
BAT, contribuție de 11 mld. lei la bugetul de stat în 2021
BAT, contribuție de 11 mld. lei la bugetul de stat în 2021
BAT este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României în 2021, cu o contribuție totală de circa 11 miliarde de lei (2,2 miliarde de...
BAT numește o româncă la conducerea categoriei de produse care încălzesc tutunul
BAT numește o româncă la conducerea categoriei de produse care încălzesc tutunul
British American Tobacco (BAT) o numește pe Alina Câmpanu la conducerea categoriei de produse care încălzesc tutunul pentru regiunea Europa...
British American Tobacco a investit 2,5 mld. dolari în dispozitivul  ”glo”, ajuns acum și în România
British American Tobacco a investit 2,5 mld. dolari în dispozitivul ”glo”, ajuns acum și în România
British American Tobacco (BAT) România a lansat glo pe plan local, un produs de încălzire a tutunului la 240 °C, destinat fumătorilor...