Berarii avertizează că tarifele lui Trump ar putea duce la concedierea a peste 100.000 de angajați din Europa

Marii producători de bere au avertizat că tarifele impuse de președintele Donald Trump pentru importurile de bere către Statele Unite ale Americii ar putea avea ca efect concedierea a peste 100.000 de joburi din industria de profil din Europa, respectiv închiderea unor fabrici, scrie Financial Times. Berarii avertizează că tarifele lui Trump ar putea costa 100.000 de joburi în Europa. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Taxa introdusă săptămâna aceasta, ca parte a tarifelor președintelui american Donald Trump pentru așa-zisa ”zi a eliberării”, va impacta puternic importatorii americani de bere europeană și mexicană, cum ar fi HEINEKEN și Corona. Producătorii sunt confuzi în privința aplicării noului tarif, neștiind dacă el se va aplica tuturor berilor sau numai produselor importate în cutii de aluminiu.

„Solicităm Comisiei să utilizeze toate canalele diplomatice și, fie prin negociere, fie prin represalii, să găsească o modalitate de a reduce acest tarif în care am devenit o victimă colaterală”, a declarat Julia Leferman, Secretar General al Asociației Berarii Europei, din care fac parte An InBev, HEINEKEN sau Molson Coors.

Berarii Europei, din care mai fac parte companii precum Carlsberg, Asahi și grupuri comerciale din 28 de țări, au precizat că i-a contactat pe oficialii americani pentru a primi explicații mai clare asupra noului tarif, însă nu au ajuns la un consens. Tariful de 25%, care va intra în vigoare pe 11 aprilie, este mai mare decât cel de 20% care va fi aplicat tuturor produselor europene importate în SUA.

În 2024, producătorii de bere din Europa au exportat produse în valoare de 870 de milioane de euro către SUA, potrivit Asociației Berarii Europei, care estimează că 100.000 de joburi din cele două milioane de locuri de muncă din industria de profil vor fi afectate de această decizie comercială. Analiștii estimează că importurile de bere mexicană din SUA reprezintă aproximativ 85% din vânzările Constellation Brands, care produce Corona și Modelo. Expunerea Heineken este mult mai mică, importurile în SUA reprezentând 3% din vânzările grupului.

tarife SUA Donald Trump
Tarife „reciproce” din partea SUA: este declarat război comercial
La începutul lunii aprilie, în așa-numita Zi a Eliberării, președintele Donald Trump a anunțat o creștere drastică a tarifelor pentru toți...
Ramona Ungureanu Eclar detergent natural produs local. vezi mai mult pe revistaprogresiv.ro
Producătorul de detergent ECLAR investește în digitalizare și vânzarea directă
Familia Ungureanu, fondatorii fabricii de detergent ECLAR Factory RO din Băilești, județul Dolj, anunță o nouă etapă de dezvoltare...
Unilever achiziționează brandul britanic Wild. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Unilever achiziționează brandul britanic Wild
Reconfigurarea portofoliului Unilever a lăsat loc pentru noi achiziții, gigantul anglo-olandez adăugând sub umbrela sa brandul de îngrijire...
Rottaprint sediu nou
Planurile Rottaprint pentru 2025, creșterea exporturilor cu 10% 
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și folii imprimate în România, companie de familie cu...
Ground Zero intră în retail cu un nou brand de bere și țintește un avans de 15% a veniturilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ground Zero intră în retail cu un nou brand de bere și țintește un avans de 15% al veniturilor
Producătorul de bere artizanală Ground Zero, activ pe piața din România de zece ani, intră în segmentul berilor de volum prin lansarea...
Ramona Haratau NESTLE Romania, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nescafé lansează o nouă gamă într-un segment cu creșteri double digit
Nestlé România anunță lansarea unei noi game de mixuri de cafea în segmentul cappuccino. Extinderea de portofoliu vine în contextul în care,...