Artesana vrea o a doua fabrică la șapte ani de la lansarea businessului
Producătorul de lactate Artesana vrea să construiască anul viitor o nouă fabrică, investiția urmând să se ridice la peste 2 milioane de euro, bani care vor proveni cel mai probabil din obligațiuni.
Artesana a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro, în creștere cu 25% față de anul precedent. În termeni volumici, compania a vândut 3,4 milioane de produse, din care aproximativ 10% reprezintă vânzările de private label.
”Cele mai mari creșteri au fost înregistrate la vânzarea produselor din lapte de capră, în medie de 6 ori mai multe iaurturi de băut și, în medie, de 2 ori mai multe iaurturi la borcan, simple sau cu probiotice versus sortimentele din lapte de vacă. De asemenea, vânzările la smântână s-au dublat, iar la restul articolelor am avut creșteri cuprinse între 30-80%”, declară Alina Donici, partener fondator la Artesana.
Pe partea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smântână), Artesana a înregistrat o creștere de 74% în volum (unități vândute) în 2018 față de 2017. De asemenea, managementul companiei spune că au succes din ce în ce mai mare produsele ce se pot consuma “din mers”, adică iaurturile de băut.
În portofoliul companiei au existat și articole care nu au performat și au fost excluse din gamă, pentru a eficientiza producția. ”Iaurturile degresate au scăzut cu aproximativ 40%, iar iaurtul cu banane, deși avea vânzări constante, acestea erau în volum foarte redus comparativ cu restul produselor”, a mai punctat Alina Donici.
Businessul Artesana a fost lansat acum șapte ani, cu o investiție inițială de peste 1 milion de euro, din care 250.000 euro obținuți din fonduri europene. De-a lungul timpului Alina și Daniel Donici au investit încă un milion de euro. De la lansare și până în prezent, cifra de afaceri a companiei a evoluat de la 800 de mii de euro la 2,8 milioane de euro, marcând o creștere de 250%. Profitul a fost și el menținut la o medie de 10% din cifra de afaceri.