Alianță strategică între Carrefour și Tesco
Carrefour a anunțat semnarea unui acord cu Tesco, prin care cei doi retaileri își unesc forțele în negocierile cu furnizorii globali. Miza este reducerea prețurilor către consumatorul final, cât și diversificarea ofertei de produse și creșterea calității acestora - după cum se menționează în comunicat.
Alianța dintre cele două companii, care ar urma să se formalizeze în următoarele două luni când se va crea un cadru de lucru pe o perioadă de trei ani, acoperă parteneriatele strategice cu furnizori globali de servicii (de ex. marketing și cercetare de piață), achiziții comune de mărci proprii și de bunuri care nu sunt pentru revânzare (de ex. produsele utilizate intern).
Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvăluiți.
Tesco este cel mai mare retailer britanic, în timp ce Carrefour este numărul unu european în segmentul hypermarketurilor. Interesant este faptul că cei doi retaileri nu sunt competitori direcți pe niciuna dintre piețele pe care activează.





