Albalact estimează o creștere de 7% a cifrei de afaceri în 2015

Producătorul de lactate Albalact a raportat o cifră de afaceri de 474,9 milioane lei (circa 106 mil.euro) pe 2014, în creștere cu 12% față de anul precedent și un proft de 12,2 milioane lei. Planurile pentru acest an vizează un avans de circa 7% al afacerilor comparativ cu anul trecut, compania bugetând o cifră de afaceri de peste 508 milioane lei (aproximativ 115 mil. euro).  Albalact estimează o creștere de 7% a cifrei de afaceri în 2015

“În contextul în care piața lactatelor a stagnat în volum și a crescut foarte puțin în valoare anul trecut, suntem bucurosi să anunțăm că inovațiile susținute de Albalact și strategia eficientă de management a portofoliului au adus companiei o creștere de două cifre a afacerilor în 2014, dar și o creștere de 9% a vânzărilor în volum”, a declarat Stephane Batoux, Director General Albalact.

Pentru anul 2015 compania și-a setat ca principal obiectiv cdezvoltarea businessului, urmând aceeași strategie ca și în 2014.

” Vom continua să facem inovații, atât la nivel de produs, cât și la nivel de ambalaj și ne vom concentra pe eficientizarea investițiilor de anul trecut. Suntem mai optimiști și în ceea ce privește contextul economic în 2015, când scăderea semnificativă a TVA-ului la alimente va ajuta în mod sigur la întărirea puterii de cumpărare a consumatorilor, chiar dacă saturarea pieței europene a laptelui va genera o ușoară scădere a prețurilor”, a precizat managerul.

Bilanțul anul 2014

Albalact a investit constant în dezvoltarea portofoliului și în inovare, atât în produse, cât și în ambalaje. Astfel, anul trecut producătorul a lansat pe piața din România bidonul de plastic cu mâner sub brandul Zuzu. Ambalajul modern și practic a venit și cu gramaje noi, care nu au existat până acum în piața locală a laptelui – 1,8 litri pentru familii și consumatorii de volum și 500 de ml pentru consumul “on the go”. Proiectul a adus companiei Albalact o creștere cu 20% a cotei de piață în categoria lapte.

Totodată, compania și-a extins portofoliul de iaurturi, atât printr-un produs nou, Zuzu Max – iaurt cremos cu 10% grăsime, care se adresează exclusiv bărbaților, cât și prin lansarea unor ambalaje și gramaje noi.

Anul trecut, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba.

Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în urmatorii ani și să-i consolideze poziția pe mai multe segmente de piață, se arată în comunicatul companiei. Acționarii Albalact au aprobat distribuirea unui dividend brut de 0,0185 lei pe acțiune, din o parte din profitul cumulat al anilor anteriori, suma ce ar urma să fie acordată reprezentând 11,7 milioane lei. Acționarii companiei au mai aprobat schimbarea destinației acţiunilor achiziţionate de către societate în cadrul programului de răscumpărare aprobat prin în 2013. Astfel, acţiunile nu vor fi anulate, ci vor fi incluse într-un plan de opţiune pentru cumpărarea de acţiuni pentru top management-ul companiei, conform termenilor şi condiţiilor planului.

Albalact se situează pe locul doi în topul producătorilor din industria românească de lactate și are un portofoliu de peste 140 de produse, comercializate sub cele 5 branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține două unități de producție, una în localitatea Oiejdea din județul Alba și fabrica Rarăul în Câmpulung Moldovensc. Principalul acționar al Albalact este omul de afaceri Raul Ciurtin, care deține indirect 42,53% din acțiunile companiei prin firmele Crisware Holdings (26,86%) și Croniar Holdings Limited (15,67%).
 

Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Onur Barim, Lactalis România: ”Vedem o reașezare a consumului în toate categoriile de lactate”
Reducerea cumpărăturilor și a bugetului pentru produse neesențiale în favoarea produselor de bază sau creșterea frecvenței de cumpărare sunt...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Raul Ciurtin și definiția antreprenoriatului fără complexe
Raul Ciurtin și definiția antreprenoriatului fără complexe
A pornit pe drumul antreprenoriatului mai mult cutezător și plin de speranță decât calificat pentru industria bunurilor de larg consum. Dacă...
Anul creșterilor din inovație pentru Grup Lactalis România
Anul creșterilor din inovație pentru Grup Lactalis România
Dacă 2022 a fost o cursă contracronometru pentru Grup Lactalis România, la o primă vedere, 2023 va continua lista anilor plini de provocări. Cu...