Afacerile grupului Albalact au stagnat în primele nouă luni
Grupul Albalact, din care fac parte companiile Albalact SA, Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL, a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 312,87 milioane de lei, în ușoară creștere față de aceeași perioadă a lui 2014, când venitul net a fost de 312,98 milioane de lei, conform standardelor internaționale de raportate adoptate de Uniunea Europeană (IFRS) consolidate.
În ceea ce privește profitul net obținut de grupul de companii Albalact în perioada ianuarie-septembrie, acesta este de 9,98 milioane de lei, semnfificativ mai mare decât profitul din aceeași perioadă a anului trecut, se arată în același raport.
Citește și
- Rolul inovațiilor în strategia de dezvoltare a Albalact
- Inovațiile au generat creștere pe piața laptelui
- Creștere de circa 10% a afacerilor pentru Grupul Albalact
„Strategia companiei pentru anul acesta a fost orientată către o creștere profitabilă a afacerilor. Rezultatele ne arată că am mers pe direcția potrivită și putem confirma că la sfârșitul acestui an vom atinge creșterea bugetată. Optimizarea costurilor și o planificare bună au contribuit esențial la aceste rezultate. În același timp, însă, am continuat să investim în marketing și în produse noi. Majoritatea proiectelor noi au fost lansate în a doua parte a anului, iar datele ne arată că vor avea un impact bun asupra rezultatelor financiare pentru acest an. Anul viitor vom continua această strategie, mai ales că ne așteptăm ca piața laptelui să se stabilizeze. Avem în vedere și alte inovații la nivel de produs, dar și de ambalaj. Vom continua, de asemenea, să optimizăm activitatea de distribuție”, a declarat Stephane Batoux, Director General Albalact.
Printre proiectele desfășurate de compania în această toamnă se numără repoziționarea și extinderea gamei De Albalact, lansarea brandului Albalact Horeca Top pentru segmentul de Horeca, dar și susținerea portfoliului Zuzu Bifidus. Totodată, Albalact a lansat o nouă campanie pentur iaurturile Zuzu Max și pentru portofoliul de brânză de vaci Rarăul.
”Segmentul iaurt este pentru Albalact un obiectiv important încă din anul 2012, când compania a adus schimbări mari în portofoliu. Anul trecut, compania a modernizat linia de ambalare pentru iaurt și a introdus și ambalaje noi in portofoliu. Extinderea în categorie a adus Albalact între primii trei producători de iaurt din țară. Compania a înregistrat o cotă de piață volumică de 17.0% pe segmentul Iaurturi, în 2014 (conform A.C Nielsen Retail Audit in perioade cumulate Ian 2014 – Dec 2014, în Total Romania)”, se mai arată în comunicatul companiei.
Potrivit raportului, Albalact este lider cu brandul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) din anul 2008. Aceeași poziție este deținută și în segmentul untului de masă și în cel al smântânii, cu brandul omonim De Albalact, în timp ce extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din țară. Cu brandul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.
Pentru exercițiul financiar 2015, grupul Albalact și-a bugetat o cifră de afaceri consolidată de 419,45 milioane lei, rectificată în octombrie conform IFRS, în creștere cu aproape 3% față de 2014.
Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține 99,01% din acțiunile societății Rarăul din Câmpulung Moldovenesc



