Afacerile FrieslandCampina au urcat cu 11% în primul semestru
Afacerile olandezilor de la FrieslandCampina, producătorul Napolact, au urcat la nivel de grup, în prima jumătate a anului, cu 11% până la 6 miliarde de euro, în timp ce profitul a afișat o creștere de doar 1% în intervalul menționat, până la 162 de milioane de euro, arată raportul financiar al companiei.
Evoluția cifrei de afaceri a fost influențată de creșterea prețurilor de vânzare a produselor și de achiziția Engro Foods în Pakistan.
„Prețul obținut de fermierii cu care colaborăm și-a revenit în acest an, după o perioadă mai lungă în care a dezamăgit. De asemenea, majorarea prețului de vânzare în cazul untului sau a brânzei stă la baza acestei reveniri”, a spus Roelof Joosten, CEO FrieslandCampina.
Astfel, prețurile de vânzare au crescut cu 10,3% în intervalul menționat. Cea mai mare majorare a fost raportată în cazul produselor pe bază de unt pe fondul creșterii cererii la nivel global și a ofertei în scădere.
FrieslandCampina România S.A. face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina și are în portofoliul local brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots, prin intermediul cărora activează pe șase categorii: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. Anul trecut producătorul Napolact a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 331 de milioane de lei, în creștere cu 4% față de anul precedent și un profit de 2,65 de milioane de lei, aceasta fiind prima dată în ultimii cinci ani când compania raporteză profit.
Recent, compania a inaugurato nouă linie de producție în fabrica din Cluj-Napoca destinată producției de telemea. Investiția în noua linie s-a ridicat la 1,3 milioane de euro și va tripla capacitatea de producție de telemea, până la 350 de tone pe lună.
Sursa foto: Napolact Facebook