Afaceri în creștere ușoară pentru Unilever South Central Europe, în 2017
Unilever South Central Europe, al doilea mare jucător din industria bunurilor de larg consum pe plan local, a închis anul trecut cu o creștere ușoară a afacerilor, de 1,03%, în timp ce profitul net a fost în scădere, arată datele furnizate de Ministerul de Finanțe.
Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru. În 2017, compania, care deține o unitate de producție la Ploiești, a realizat afaceri de 897,55 milioane lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 1,03%.
În ceea ce privește profitabilitatea, compania a raportat un profit net de 16,27 milioane lei, în scădere cu aproape 1% față de 2016.
La începutul acestui an, producătorul român de înghețată Betty Ice, deținut de omul de afaceri Vasile Armenean, a ajuns la un acord de vânzare către Unilever. Potrivit surselor din piață, Betty Ice, un business de 30 de milioane de euro, a fost preluat integral de Unilever, într-o tranzacție care se ridică la circa 100 de milioane de euro.
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 52,7 miliarde euro în 2016. Peste jumătate (57%) din businessul companiei se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri, inclusiv Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.