Achiziția produselor locale, o modalitate de a susține micile afaceri
Pandemia de Covid-19 a îndreptat atenția consumatorilor mai mult spre produsele locale, unul dintre motive fiind de ordin economic.
Mai exact, un studiu realizat de iSense Solutions arată că 74% dintre consumatorii din mediul urban (18-65 ani, utilizatori de internet) au cumpărat produse locale din dorința de a susține micile afaceri, iar 65% au declarat că astfel contribuie la economia națională. Aceștia explică că, pe măsură ce aleg produsele locale, tot mai mulți bani rămân în țară, dincolo de faptul că sunt sprijiniți producătorii locali să își continue businessul.
Chiar și în aceste condiții, producția locală nu reușește să acopere cererea, dovadă fiind importurile de alimente. Datele prezentate de Institutul Național de Statistică aferente lunii ianuarie arată că au fost importate alimente și animale vii în valoare de aproape 580 de milioane de lei, ceea ce reprezintă 8,8% din totalul importurilor realizate în prima lună a acestui an.
Mai multe detalii despre modul în care au evoluat trendurile de consum pe parcursul anului trecut și alte date din raportul iSense Solutions „2021 Modern Consumer Trends” puteți citi în ediția de martie a revistei Progresiv.