Achiziția produselor locale, o modalitate de a susține micile afaceri

Pandemia de Covid-19 a îndreptat atenția consumatorilor mai mult spre produsele locale, unul dintre motive fiind de ordin economic. Achiziția produselor locale, o modalitate de a susține micile afaceri

Mai exact, un studiu realizat de iSense Solutions arată că 74% dintre consumatorii din mediul urban (18-65 ani, utilizatori de internet) au cumpărat produse locale din dorința de a susține micile afaceri, iar 65% au declarat că astfel contribuie la economia națională. Aceștia explică că, pe măsură ce aleg produsele locale, tot mai mulți bani rămân în țară, dincolo de faptul că sunt sprijiniți producătorii locali să își continue businessul.

Chiar și în aceste condiții, producția locală nu reușește să acopere cererea, dovadă fiind importurile de alimente. Datele prezentate de Institutul Național de Statistică aferente lunii ianuarie arată că au fost importate alimente și animale vii în valoare de aproape 580 de milioane de lei, ceea ce reprezintă 8,8% din totalul importurilor realizate în prima lună a acestui an.

Mai multe detalii despre modul în care au evoluat trendurile de consum pe parcursul anului trecut și alte date din raportul iSense Solutions „2021 Modern Consumer Trends” puteți citi în ediția de martie a revistei Progresiv.

Importurile de alimente, în scădere după primele trei luni din acest an
Importurile de alimente, în scădere după primele trei luni din acest an
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 2,81 miliarde euro în prima trei luni ale acestui an și, potrivit...
Importurile de alimente continuă să crească deși comerțul exterior al României a fost în scădere
Importurile de alimente continuă să crească deși comerțul exterior al României a fost în scădere
Companiile din România au importat alimente și animale vii în valoare de 5,53 miliarde euro în prima jumătate a acestui an și, potrivit...
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
În ciuda temerilor economice, românii din mediul urban au stare de spirit mai bună comparativ cu perioada similară din timpul pandemiei de anul...
„Produs local”, între percepție și realitate
„Produs local”, între percepție și realitate
Încă de la începutul pandemiei, produsele locale s-au întors în atenția consumatorilor din dorința de a sprijini economia locală, micile...
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara...
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
La fix un an de la debutul crizei sanitare în România, prioritățile consumatorilor români nu sunt diferite. Stilul de viață sănătos,...