Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara acestui an.
Un studiu recent realizat de iSense Solutions arată că așteptările cu privire la evoluția veniturilor s-au îmbunătățit, 22% dintre cei chestionați susținând chiar că se așteptă ca veniturile lor să crească. Concomitent ar urma să crească și cheltuielile acestora, majoritatea având însă focus pe lucrări de renovare și îmbunătățiri aduse casei (de la 44% in decembrie 2020 la 55% în prezent).
Dar, în același timp, datele cercetării arată că așteptările cu privire la evoluția cheltuielilor pentru produse FMCG sunt de asemenea în creștere, astfel că, dacă în decembrie 2020, 29% declarau că aceste cheltuieli vor crește, procentul a crescut la 39% în prezent.
Iar când vine vorba despre alimente, cercetarea iSense Solutions scoate la iveală faptul că 39% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet, obișnuiesc să cumpere mezeluri de mai multe ori pe săptămână, iar cei care cumpără zilnic astfel de produse sunt în procent de 18%. Magazinele de achiziție preferate sunt Lidl (60%), Kaufland (56%) și Carrefour (35%).
Metodologie:
Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions în perioada 28 iunie – 2 iulie 2021, pe un eșantion de 500 de respondenți.





