FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit

Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri în creștere cu peste 11% față de anul 2021 și a continuat expansiunea în segmentul beyond beer.

Concret, potrivit datelor publicate la Ministerul Finanțelor Publice, producătorul a înregistrat o cifră de afaceri de 798,19 milioane lei în anul 2022, față de 716,83 milioane lei în 2021. În același timp însă, profitul companiei a resimțit impactul costurilor de producție tot mai mari. Dacă pentru anul 2021 compania raporta un profit net de 32 milioane lei, anul trecut rezultatul net a fost de 12 milioane lei.

„Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil și de provocator, unul de supraviețuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investițiile în brandurile noastre, în oameni și în fabrica din Ploiești, am fost aproape de partenerii și consumatorii noștri cu un portofoliu diversificat, care să răspundă nevoilor din piață și să acopere cât mai bine momentele de consum. Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat poziția în segmentele core și premium, cât și în canalele modern și traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilității prin investiții în optimizarea resurselor în fabrica din Ploiești și suntem fondatori și garanți ai Sistemului Garanție-Returnare, un proiect important de țară, în care sunt implicați producătorii de băuturi, retailerii și statul roman”, a declarat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A. 

„În ciuda unui an plin de provocări, am reușit să avem o cifră de afaceri în creștere, performanța fiind în linie cu planurile noastre strategice. Am plătit către statul român taxe și impozite aferente anului 2022 în valoare de 223 de milioane de lei, în creștere cu cinci procente față de anul anterior. Vorbim despre provocări fără precedent deja de trei ani, însă anul trecut ne-am găsit într-un scenariu hiperinflaționist care a dus la costuri record ale materiilor prime. În acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplină financiară, am dezvoltat un sistem flexibil de cash management și ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite să operăm cu succes într-un mediu extern, macroeconomic, volatil”, a adăugat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.


Citește și Mihai Voicu, Bergenbier: Canalizăm o bună parte din investiții pe segmentul de produse premium


Conform datelor emise de Asociația Berarii României, în 2023 piața berii a scăzut cu 9% în primele cinci luni ale anului, factorii principali fiind scăderea puterii de cumpărare și contextul economic dificil. 

„2023 este un nou an dificil pentru industria berii, însă echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregătită pentru a ține sub control provocările venite. Vom continua să investim strategic în inovație, în oameni și în obiectivele noastre de a cuceri segmentul premium și de a întări poziția în core”, a punctat Mihai Voicu.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondata in 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploiești și o rețea performantă de distribuție națională. 

Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieței. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, berea mexicană Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 în portofoliu și variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.

În 2022, producătorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate „Prietenii știu să fie responsabili”, prin care promovează angajamentele companiei pentru planetă, oameni și consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier S.A. achiziționează în totalitate energie verde atât pentru fabrica din Ploiești, cât și pentru sediul central din București.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content