FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun

Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun

Ahold Delhaize și Tesco, alături de alți trei retaileri importanți, au lansat un fond de investiții comun prin care targetează start-up-uri și afaceri în faza de scalare pentru a contribui la transformarea sectorului de retail și pentru a face față provocărilor pe zona de sustenabilitate, scrie Retaildetail.eu.

Fondul de investiții, care se va numi ”W23 Global”, urmărește accelerarea inovațiilor în piața de retail. Din acest fond mai fac parte retailerul australian Woolworths, canadienii de la Empire/Sobeys și sud-africanii de la Shoprite. În următorii cinci ani aceste companii își propun să investească 115 milioane de euro.

W23 Global targetează companiile care utilizează tehnologia pentru a oferi consumatorilor o experiență de cumpărături superioară, îmbunătățesc eficiența în lanțul valoric, reduc emisiile și deșeurile sau care sunt orientate spre inovații la nivelul ambalajelor, transparență și trasabilitatea produselor, biodiversitate sau un stil de viață sănătos.

Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum raportează retailerul, vânzările nete, inclusiv operațiunile din Europa și SUA, au crescut cu 3,8%, până la 88,7 miliarde de euro în ultimul an. Acestea au inclus vânzările online care au avansat anual cu 6,1% , până la 9 miliarde de euro. Veniturile operaționale au scăzut cu 1,2, până la 3,6 miliarde de euro. Acest lucru s-a tradus într-o reducere a marjei operaționale de la 4,3% la 4,1% la nivel de grup. Venitul net a scăzut cu 24,9% la 1,9 miliarde de euro de la un an la altul, rezultând o marjă de venit net de 2,1% față de 2,9% în anul precedent. Costurile de cesionare ale serviciului online FreshDirect și accentuarea scăderii pe piața din SUA, precum și restructurarea operațiunilor Delhaize din Belgia au pus o presiune suplimentară asupra profitului retailerului.

Tesco este cel mai mare retailer de pe piața britanică, top completat de Asda și Sainsbury's.

Pe plan local, Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V., parte din grupul Ahold Delhaize, intenționează să preia Profi Rom Food S.R.L, iar în cadrul analizei, autoritatea de concurență va evalua impactul operațiunii asupra consumatorului final și al furnizorilor pe piața de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, Consiliul Concurenței invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată.

La finalul lunii octombrie a anului trecut, proprietarul Mega Image a anunțat că a cumpărat rețeaua Profi Rom Food, într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro. Achiziția înseamnă dublarea businessului Ahold Delhaize pe piața din România, unde operează 969 de magazine sub brandurile Mega Image și Shop&Go, cu preponderență în zonele urbane, având în vedere că Profi deține peste 1.600 de magazine, fiind cea mai extinsă rețea prezentă pe piața locală. În ultimul an financiar, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro. Tranzacția este supusă acordului autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în cursul acestui an. 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content