Agricola bifează o creștere de 13% a afacerilor în primul semestru din acest an

Grupul de firme Agricola a înregistrat în primele șase luni ale anului o cifră totală de afaceri de aproximativ 567,651 mil. lei (aproximativ 115 milioane euro), cu 13% mai mult față de prima parte a anului precedent. Agricola bifează o creștere de 13% a afacerilor în primul semestru din acest an

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola au depășit ușor în volum 25.000 tone, cu 8,68% mai mult față de perioada similară a anului 2022, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în primul semestru înregistrează 11,8% creștere.

”Performanța obținută de Agricola în 2022 s-a datorat în special faptului că am reușit să avem o poziționare de preț mai aproape de principalii noștri competitori. Pe de altă parte, investițiile de peste 20 de milioane de euro realizate la abatorul de păsări pentru modernizare ne-au oferit posibilitatea majorării capacității de la 8.000 de capete pe oră la 13.500 de capete pe oră, dar și realizării de produse cu valoare adăugată mare. Combinate, aceste două elemente au condus la un rezultat economic ce creează perspectiva unui viitor bun pentru companie. Rezultatele primelor 6 luni din 2023 sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate liniile de business. Strategia noastră din ultimii zece ani, de creștere și diferențiere, funcționează și se consolidează de la un an la altul. Sunt deja 14-15 ani de când suntem pe un trend ascendent și suntem siguri că vom reuși și anul acesta. Concret, până la acest moment, rata medie de creștere la nivel de grup din perspectiva valorică este de până în 10%”, a declarat Grigore Horoi, Președintele Agricola.

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), vânzările în valoare sunt similare celor realizate în prima parte din 2022, în condițiile unei diminuări cu 4% a volumelor pe categoria salamurilor crud-uscate și a unei creșteri de 14 procente a volumelor de mezeluri fiert afumate. ”Divizia mezeluri, în special segmentul de crud-uscate resimte efectul puterii de cumpărare în scădere și al inflației. Consumatorii au un buget de cumpărături mai mic și atunci o bună parte dintre ei se orientează spre produse mai ieftine, sacrificând standardele de calitate cu care erau obișnuiți, sau reducând volumul achizițiilor”, apreciază Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2023, faţă de semestrul I al anului precedent, creșteri a volumelor comercializate de 5,6%. „Crește într-un ritm sănătos această categorie, performează chiar foarte bine, pentru că produsele de tip redy-meals răspund unor nevoi clare – economia de timp, în principal. 27% din producție merge la export și luăm serios în calcul achiziția unei noi linii de producție pentru această categorie”, a precizat Grigore Horoi.

Citiți și: Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci

La consumul de ouă, produse la Avicola Lumina Constanţa, a fost înregistrată o creștere a vânzărilor în 2023  de 11%, în condițiile în care au fost comercializate 34 milioane ouă în prima jumătate a anului.

”Anul acesta alocăm însă 17 milioane de euro pentru investiții în zone extrem de diverse. Vorbim despre o stație de incubație, o stație de incinerare, o stație de epurare, trei parcuri fotovoltaice, o centrală termică nouă. Nu targetăm categorii noi, dar sunt produse în care cererea este pe un trend ascendent și atunci este firesc să investim în capacitățile de producție. Dacă pentru produsele noastre diferențiatoare, cum ar fi Puiul Fericit, Puiul Fermierului și Cocoșelul de Pădure nu am planificat neapărat creșteri, din cauza deprecierii puterii de cumpărare a oamenilor, anul acesta vom sprijini din punct de vedere strategic și al comunicării în special gama BRAVITO, lansată în 2022, dedicată copiilor și familiilor cu copii, gamă în care regăsim sortimente de calitate înaltă din fiecare categorie de produse Agricola. Mă aștept ca 2023 să fie în linie cu 2022, desigur dacă nu apar modificări în peisajul pieței care să denatureze lucruri cum ar fi Culoarul Mării Negre pentru cereale, războiul din proximitate și efectele acestuia, măsuri administrative pentru controlul prețurilor, măsuri fiscale pentru gestionarea deficitului bugetar, ș.a.m.d. – toate acestea pot influența evoluția afacerilor noastre, dar noi rămânem optimiști și obiectivul nostru este de a menține trendul ascendent. În contextul dat, nu va fi fezabilă o creștere de peste 10% per total business, dar cu siguranță vom încheia 2023 pe plus”, a mai spus Grigore Horoi.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Compania deţine 18% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 9% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 42% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen).

Mai multe detalii despre strategia și planurile de investiții ale Grupului Agricola puteți descoperi, pe larg, într-un interviu acordat Progresiv, care va fi publicat în ediția de august a revistei.

Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Mezelurile, o categorie în care inflația pune frână fenomenului de premiumizare
Scădere în volum, orientare către formate și cantități mai mici, downtrading, nivel de loializare scăzut. Acestea sunt doar câteva dintre...
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Sunt doi ani deja de când businessul Agricola navighează prin ape tulburi, situație generată pe de o parte de criza sanitară, iar pe de altă...