2020, un an de stagnare pentru principalii jucători din piața berii

2020 a fost un an de stagnare pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul vinovat care a pus frână creșterii fiind restricțiile din HoReCa. Pentru Ursus Breweries, liderul pieței locale, 2020 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 2,02 miliarde de lei, în creștere cu 0,1% față de anul precedent. 2020, un an de stagnare pentru principalii jucători din piața berii

Evoluții constante au raportat și HEINEKEN România și Bergenbier, următorii doi jucători după cifra de afaceri. Astfel, HEINEKEN România a înregistrat o cifră de afaceri de 1,26 miliarde de lei, bifând un plus de 0,2% față de 2019, când veniturile s-au ridicat la 1,23 miliarde de lei, iar Bergenbier a raportat afaceri de 653 de milioane de lei, în ușoară creștere față de anul precedent când raportase o cifră de afaceri de 651 de milioane de lei.

În ceea ce privește profitabilitatea, Ursus Breweries a raportat anul trecut un rezultat net în scădere față de 2019, ajungând la 244 de milioane de lei față de 259 de milioane de lei. De cealaltă parte, HEINEKEN România a înregistrat un avans de 17% prin comparație cu 2019, până la 137 de milioane de lei, iar Bergenbier a intrat pe profit, bifând un rezultat net de 20 de milioane de lei.

Anul trecut, volumul pieței berii a înregistrat o evoluție de +0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl, iar ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% în 2019, potrivit datelor Asociației Berarii României.
 

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră...
HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
Veniturile nete ale producătorului de bere HEINEKEN au crescut cu 13,5% în primul trimestru al acestui an pentru zona Europei, în timp ce...
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Richard Heerink, manager cu peste 15 ani de experiență în industria berii, s-a alăturat echipei de conducere a Ursus Breweries în calitate de...
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
2021 a fost un an cu creșteri pe linie pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul ”vinovat” care a readus businessurile...