2020, un an de stagnare pentru principalii jucători din piața berii
2020 a fost un an de stagnare pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul vinovat care a pus frână creșterii fiind restricțiile din HoReCa. Pentru Ursus Breweries, liderul pieței locale, 2020 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 2,02 miliarde de lei, în creștere cu 0,1% față de anul precedent.
Evoluții constante au raportat și HEINEKEN România și Bergenbier, următorii doi jucători după cifra de afaceri. Astfel, HEINEKEN România a înregistrat o cifră de afaceri de 1,26 miliarde de lei, bifând un plus de 0,2% față de 2019, când veniturile s-au ridicat la 1,23 miliarde de lei, iar Bergenbier a raportat afaceri de 653 de milioane de lei, în ușoară creștere față de anul precedent când raportase o cifră de afaceri de 651 de milioane de lei.
În ceea ce privește profitabilitatea, Ursus Breweries a raportat anul trecut un rezultat net în scădere față de 2019, ajungând la 244 de milioane de lei față de 259 de milioane de lei. De cealaltă parte, HEINEKEN România a înregistrat un avans de 17% prin comparație cu 2019, până la 137 de milioane de lei, iar Bergenbier a intrat pe profit, bifând un rezultat net de 20 de milioane de lei.
Anul trecut, volumul pieței berii a înregistrat o evoluție de +0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl, iar ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% în 2019, potrivit datelor Asociației Berarii României.