2020, un an de stagnare pentru principalii jucători din piața berii

2020 a fost un an de stagnare pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul vinovat care a pus frână creșterii fiind restricțiile din HoReCa. Pentru Ursus Breweries, liderul pieței locale, 2020 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 2,02 miliarde de lei, în creștere cu 0,1% față de anul precedent. 2020, un an de stagnare pentru principalii jucători din piața berii

Evoluții constante au raportat și HEINEKEN România și Bergenbier, următorii doi jucători după cifra de afaceri. Astfel, HEINEKEN România a înregistrat o cifră de afaceri de 1,26 miliarde de lei, bifând un plus de 0,2% față de 2019, când veniturile s-au ridicat la 1,23 miliarde de lei, iar Bergenbier a raportat afaceri de 653 de milioane de lei, în ușoară creștere față de anul precedent când raportase o cifră de afaceri de 651 de milioane de lei.

În ceea ce privește profitabilitatea, Ursus Breweries a raportat anul trecut un rezultat net în scădere față de 2019, ajungând la 244 de milioane de lei față de 259 de milioane de lei. De cealaltă parte, HEINEKEN România a înregistrat un avans de 17% prin comparație cu 2019, până la 137 de milioane de lei, iar Bergenbier a intrat pe profit, bifând un rezultat net de 20 de milioane de lei.

Anul trecut, volumul pieței berii a înregistrat o evoluție de +0,5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl, iar ponderea sectorului HoReCa în vânzările de bere a scăzut la 8% în 2020, de la 15% în 2019, potrivit datelor Asociației Berarii României.
 

Piața berii s-a stabilizat la ”nivelul critic” de 15 mil. hl în 2024. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Piața berii s-a stabilizat la „nivelul critic” de 15 mil. hl în 2024
După trei ani de scăderi succesive, piața berii din România s-a stabilizat anul trecut la 15 milioane de hectolitri, potrivit datelor Berarii...
businessuri companii distributie in 2023
Consolidarea prin achiziții, tendința care a marcat piața locală de distribuție în 2023
Piața locală de distribuție FMCG a cunoscut o evoluție interesantă în anul 2023, marcată de creșteri semnificative ale cifrei de afaceri...
retail
2023, un an sub semnul creșterii pentru retailerii independenți
2023 a stat sub semnul creșterii pentru cei mai importanți retaileri independenți, doar doi jucători din top 20 raportând un avans al cifrei de...
Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A
Afacerile Bergenbier, creștere de 14% în 2023  
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul...
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
2021 a fost un an cu creșteri pe linie pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul ”vinovat” care a readus businessurile...