Rewe se pregăteşte pentru ofensiva Amazon în comertul alimentar online din Germania

Grupul Rewe, al doilea lanţ de supermarketuri din Germania, investeşte masiv în comerţul alimentar online chiar dacă nu se aşteaptă la un profit rapid, mai ales în contextul în care gigantul american Amazon îşi pregăteşte extinderea serviciilor de livrare pe segmentul alimentar, potrivit agenţiei Reuters. Rewe se pregăteşte pentru ofensiva Amazon în comertul alimentar online din Germania

„Ştim că nu vom fi profitabili pentru încă câţiva ani, dar nici nu facem risipă. Clientul se schimbă. Îşi doreşte facilitate şi noi trebuie să ne pregătim pentru asta. Clientul din online este şansa noastră să devenim numărul unu în Germania. Trenul acesta pleacă din staţie şi îmi doresc că fiu la bord”, a declarat CEO-ul Rewe, Alain Caparros.

Grupul Rewe, care deţine 15.000 de magazine în 12 ţări europene, este al doilea cel mai mare lanţ de supermarketuri din Germania, după Edeka şi înaintea reţelei Metro şi a grupului Schwarz, care deţine lanţul de discount Lidl şi hypermarketurile Kaufland.

În timp ce vânzările online de cărţi, electronice şi îmbrăcăminte s-au dezvoltat semnificativ în Germania, comerţul online cu alimente înregistrează un ritm mai scăzut în condiţiile în care această ţară are o densitate mare de magazine alimentare, la care se adaugă prezenţa puternică a lanţurilor de discount Aldi şi Lidl. Cu toate acestea, jucătorii mari precum Rewe şi Metro îşi extind serviciile de livrare şi în această zonă.

Caparros a mai spus că Amazon – care operează deja livrări de produse alimentare în numeroase oraşe americane – şi-a asigurat deja platformele logistice pentru a extinde serviciul “Fresh” în Germania, a doua cea mai mare ţară unde este prezent, după SUA.

Potrivit lui Caparros, în prezent Rewe livrează produse proaspete în 56 de oraşe din Germania şi îşi dorește să extindă acest serviciu.

Grupul Rewe, care deţine şi reţeaua de magazine cu discount Penny şi lanţul de magazine bricolaj Toom, a înregistrat în 2013 o creştere de 2,9% a vânzărilor, la 51 miliarde euro. În România, grupul german este present prin intermediul magazinelor de discount Penny Market şi al supermarketurilor Billa.

Sursa foto: geekwire.com

Penny Market optimizează formatul de magazin urban
Penny Market optimizează formatul de magazin urban
În 20 februarie, Penny Market Luică (București, str. Luică 62 – 64) își redeschide porțile cu un format îmbunătățit‚ adaptat nevoilor...
Cum a ajuns Nutline un brand internaţional
Cum a ajuns Nutline un brand internaţional
Lider pe piaţa seminţelor din România, brandul Nutline a fost lansat de Intersnack în Germania, ca motor de creştere al companiei pe unul...
Carslberg va introduce sticle din lemn pentru bere
Carslberg va introduce sticle din lemn pentru bere
Carlsberg a anunţat semnarea unui acord pentru dezvoltarea primei sticle complet biodegradabile de bere, realizat[ din fibre de lemn. Compania a...
Carrefour continuă experimentele pe formatul hypermarket
Carrefour continuă experimentele pe formatul hypermarket
Carrefour va deschide un “hypermarket al viitorului”, în Belgia, scrie publicaţia de profil Gondola. Este un proiect la care au lucrat mai...