AQUA Carpatica a câștigat definitiv un proces legat de forma pătrată a sticlei folosite pentru îmbuteliere
AQUA Carpatica, brand lansat pe piață de Jean Valvis, a câștigat definitiv în instanță un proces legat de forma sticlei folosite pentru îmbuteliere, anunță compania.
Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că sticla pătrată este marcă înregistrată AQUA Carpatica și nu există niciun risc de confuzie cu alte branduri.
“După o luptă judiciară întinsă pe parcursul a șapte ani cu o firmă practic inexistentă pe piață, care a încercat să discrediteze brandul prin procese desfășurate în multiple cicluri procesuale, atât în România, cât și în fața instanțelor europene, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a pronunțat hotărârea definitivă prin care a fost respinsă acțiunea în anulare a mărcilor formulată de acel pretins competitor. S-a constatat că nu există niciun risc de confuzie între sticla pătrată AQUA Carpatica și alte branduri. În consecință toate mărcile AQUA Carpatica sunt valabil înregistrate și oferă protecție pentru întreg teritoriul Uniunii Europene”, se precizează în comunicatul companiei.
Brandul românesc de apă minerală naturală îmbuteliată AQUA Carpatica, deținut de compania Carpathian Springs SA, și corporația americană PepsiCo au anunțat la începutul lunii augustîncheierea unui parteneriat strategic, în urma căruia PepsiCo va deține un procent de 20% din acțiunile Carpathian Springs și drepturile de distribuție exclusive pe canale specifice din România, Polonia și alte țări internaționale, cu perspectiva de a fi extinse și în alte piețe, inclusiv în Statele Unite ale Americii.
Dacă în prezent vânzările înregistrate de brandul Aqua Carpatica aduc anual în contul producătorului Carpathian Springs circa 90 de milioane de euro, tranzacția cu PepsiCo va mări ritmul de dezvoltare în următorii cinci ani, iar ponderea exporturilor va urca la o treime din cifra de afaceri, a spus la momentul respectiv, pentru Progresiv, Jean Valvis.
Aqua Carpatica a fost lansată în 2010, iar după patru ani a devenit cel mai bine vândut brand de apă minerală plată din România. Doi ani mai târziu, în 2016, a fost listat pe 16 piețe externe, acesta fiind și momentul în care brandul depășea pragul de vânzări de 40 de milioane de euro. După acești primi pași în direcția exporturilor, ritmul de creștere a fost unul vertiginos, evoluție care a atras după sine o majorare de patru ori a capacității de îmbuteliere. Această mișcare a permis companiei să susțină atât piața internă – unde vânzările creșteau double digit –, cât și exporturile în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, UAE, China, Japonia, Israel, Germania, Australia, Spania și Rusia. Portofoliul Aqua Carpatica oferă o gamă largă de produse în toate formele de ambalaj (sticlă, PET și doze de aluminiu).
Jean Valvis urmează să păstreze controlul companiei și funcțiile executive, strategie diferită de momentul 2002 când a vândut integral brandul de apă minerală Dorna către gigantul Coca-Cola, într-o tranzacție estimată la momentul respectiv la 40 de milioane de euro. De numele său se leagă și brandul La Dorna, pe care Jean Valvis l-a vândut în 2008 către gigantul francez Lactalis, în prezent liderul pieței locale de lactate.
Potrivit ultimelor date financiare, compania Carpathian Springs a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 333 milioane lei (68 milioane euro), în creștere cu 20% față de 2020, respectiv un profit net mai mare cu 14%, de 47 milioane lei (circa 10 milioane euro).



