BELGIUM: Colruyt to start home delivery | Progresiv

Belgian supermarket chain Colruyt has announced it will start home deliveries in major cities like Antwerp and Brussels somewhere in 2019. The market leader feels obligated to follow its competitors Delhaize and Carrefour. BELGIUM: Colruyt to start home delivery

COO Frans Colruyt has revealed that his company will start delivering orders made through its web shop Collect&Go, which currently only works through pick-up points. However, the chain with the legendary austerity will not implement the service throughout Belgium: only inhabitants of its major cities will be able to get products delivered to their homes. The service would start next year in Antwerp, Brussels and Ghent, while expansion to Liège and Namur is also envisaged.

Colruyt responds to the threat of not only its competitors' home delivery programmes, but also that of e-commerce giants like Bol.com and Amazon. The deliveries would consist mainly of groceries: CEO Jef Colruyt admits his company is still looking for a non-food web shop as well, but he says to have "other priorities" for now.

The chain's main concern is how to make the deliveries financially and ecologically sustainable: "We want to deliver the groceries with CNG busses at the very least and want to switch to electric busses when that becomes a technical possibility, however we do not expect this to happen in the next five years", the COO says, even though Dutch online supermarket Picnic already has been using that transport mode for a few years. (www.retaildetail.eu)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...