Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (emisii GES) de pe lanțul de aprovizionare.
Până la acest moment, Lidl și-a redus deja cu 52% emisiile de gaze cu efect de seră la nivelul tuturor țărilor în care compania este prezentă, comparativ cu 2019. La acest lucru au contribuit măsuri globale precum: fructele și legumele nu mai sunt transportate pe cale aeriană și creșterea numărului de magazine și depozite pe care sunt montate panouri fotovoltaice.
Lidl, unul dintre cei mai mari smart discounteri din Europa, s-a angajat să atingă obiectivul Net-Zero, până în 2050, în toate domeniile sale de activitate și pe întreg lanțul de aprovizionare. Acest lucru înseamnă că Lidl își va reduce emisiile de gaze cu efect de seră cât mai aproape de zero posibil. Obiectivul de Net-Zero include și emisiile încadrate în Categoria 3 , de pe tot lanțul de aprovizionare Lidl, în aval și în amonte, unde sunt generate mai mult de 90% din emisiile totale ale companiei.
Pentru a atinge obiectivul de Net-Zero, Lidl își extinde strategia în ceea ce privește protejarea mediului și include noi obiective concrete, aplicabile Categoriei 3 de emisii. Astfel, până în 2034, compania își propune să reducă cu până la 42,4% emisiile de gaze cu efect de seră provenite din agricultură, silvicultură și din folosirea altor tipuri de terenuri. În plus, Lidl s-a angajat să reducă cu 35% emisiile sale din sectorul energetic și industrial în aceeași perioadă.
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul calendaristic 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei net, în creștere cu 18% față de anul precedent. Liderul pieței locale de retail a bifat un profit net de aproximativ 1 miliard de lei, rata de profitabilitate pentru anul trecut fiind 4,7%, în scădere față de anul anterior (5,3%).
Grupul a direcționat către bugetul de stat peste 495 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 12.000 de angajați, dar și peste 70 milioane de lei la fondul de mediu. Mai mult, retailerul a făcut investiții sociale în programe desfășurate cu societatea civilă în valoare de peste 45 milioane de lei.