Cum vrea Tazz by eMAG să cucerească piața de food delivery

După un an excelent, în care a reușit să obțină vânzări de 13 ori mai mari decât în perioada precendentă, Tazz by eMAG este pregătit să mizeze pe noul comportament de consum al românilor. Cumpărăturile de impuls, interesul pentru produse fresh sau locale, dar și dorința consumatorilor de a economisi timp sunt câteva dintre premizele Tazz by eMAG pentru acest an acest an, spune Alin Șerban, CEO-ul companiei. Cum vrea Tazz by eMAG să cucerească piața de food delivery

2020 a fost un an excelent pentru Tazz by eMAG. Cum se prefigurează a fi 2021?

Noi am trecut printr-un rebranding în luna aprilie a anului trecut și a fost un an extraordinar, cu foarte mari creșteri, dar este mult mai simplu să crești de la mic la mare. Provocarea este să crești de la mare la foarte mare. Pentru noi, anul financiar începe în aprilie, suntem pe modelul anglo-saxon și atunci suntem abia în primul trimestru al acestui an. Obiectivul Tazz by eMAG pentru anul acesta este să obținem o creștere și mai accelerată, însă nu mai putem păstra vânzările de 13 ori mai mari înregistrate anul trecut față de 2019, așa că mizăm pe o majorare a businessului de 6-7 ori. 2021 a pornit bine, aprilie și mai au fost niște luni foarte bune, în iunie și iulie bineînțeles că lumea a plecat în concedii, traficul a mai scăzut, dar noi suntem într-un trend crescător. Lucrurile arată foarte bine și o să mai apară destul de multe surprize plăcute pe parcursul acestui an, în așa fel încât să putem să menținem clienții racordați la acest mod nou de a trăi.

Ce fel de „surprize plăcute” pregătiți? Cum arată direcția Tazz by eMAG într-o perioadă în care online-ul devine încet, dar sigur, o parte importantă a noului normal?

Direcțiile vor fi în primul rând pe partea de tech. Pentru că noi suntem o companie de tehnologie care livrează mâncare și cumpărături, atunci o să lansăm multe features noi pe partea de tehnologie. De exemplu, lansăm chiar acum opțiunea de comandă de grup de la restaurante sau retaileri care permite split payment pentru participanții la comandă.

Activați pe două mari zone: food, adică restaurantele, și non-food, cum numiți intern zona de retail și parteneriatele cu supermarketuri și băcănii. Cum au evoluat acestea în ultimul an?

Dacă anul trecut, care era un an de început pentru noi, partea de non-food era undeva în jurul a 5% din cifra de afaceri, astăzi a ajuns în jur de 10-15%, deci practic se vede o tendință din ce în ce mai mai mare a clienților de a comanda și alte produse în afară de mâncarea de la restaurante. Există clar o creștere: am avut de trei ori mai multe comenzi decât anul trecut până acum, am crescut de cinci ori numărul de clienți lunar. Creștem pe toate orașele în parte, iar cele mai importante rămân București, Timișoara, Cluj, Arad, Brașov, Constanța și Iași, deși suntem prezenți în aproximativ 30 de orașe și avem în jur de 500.000 de clienți lunar. Nu am o împărțire clară pe nișe, lucrăm cu supermarketuri, băcănii, eMAG, Decathlon și inclusiv farmacii, dar 50% din vânzări provin din zona de supermarketuri.

Citește și: cora bate palma cu Tazz pentru extinderea serviciului de livrări rapide 

Ce produse cumpără românii și care este valoarea medie a comenzii pentru non-food?

Pe partea de groceries, valoarea medie a comenzii este de 140 de lei, semnificativ mai mare decât cea din zona de restaurante, unde este de 75 de lei. Românii cumpără online apă, legume, fructe, băuturi alcoolice, tigări, multe produse de un coș mediu, poate mic față de un retailer care are poate un coș de 300 de lei, dar cumpără produse de impuls de care au nevoie imediat, pentru că noi livrăm în maxim o oră și atunci clienții nu cumpără produse pentru toată săptămâna.

Contrar așteptărilor, românii au continuat să comande online și post carantină. Sunt schimbări în comportamentul de cumpărare?

Penetrarea online-ului în România este în jur de 10%, spre deosebire de Marea Britanie, unde este între 25%-30%. Oamenii au realizat beneficiile utilizării serviciilor aplicațiilor de livrare. Ceea ce este o surpriză pentru noi este că oamenii au început să comande din ce în ce mai mult și produse fresh, înainte de pandemie voiau să meargă să vadă produsele, să le atingă. Cred că cea mai mare transformare este că după un an de pandemie, oamenii au înțeles că online-ul te ajută, nu te încurcă sub nicio formă, e o schimbare de paradigmă generală.

Citește interviul integral AICI.

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tazz, aplicația de food delivery, a înregistrat o creștere double digits a volumului tranzacționat în platformă în perioada ianuarie -...
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Stejara Pircan, eMAG: „În segmentul de online grocery va conta cine va răspunde nevoilor clienților prin servicii adaptate”
Stejara Pircan, eMAG: „În segmentul de online grocery va conta cine va răspunde nevoilor clienților prin servicii adaptate”
Zona FMCG s-a dezvoltat accelerat la eMAG în ultimii doi ani în care au fost introduse categorii noi de produse, ajungând astăzi să reprezinte...
tazz by eMAG, vânzări de 13 ori mai mari în 2020 față de 2019
tazz by eMAG, vânzări de 13 ori mai mari în 2020 față de 2019
La un an de la rebrandingul platformei Eucemananc în tazz by eMAG, platforma tazz by eMAG a ajuns la peste 1,2 milioane de instalări ale...