MCA Comercial: Pregătim lansarea platformei B2B și investim și într-un nou concept de magazin

După ce a încheiat 2022 cu un plus de 25% la nivel de cifră de afaceri, MCA Comercial continuă dezvoltarea businessului într-un an cu multe necunoscute. Prima dintre ele este legată de diminuarea puterii de cumpărare a consumatorilor, lucru care se reflectă la nivel de profitabilitate. MCA Comercial: Pregătim lansarea platformei B2B și investim și într-un nou concept de magazin

„Consumatorii se îndreaptă spre produsele mai ieftine. Este vizibil cum crește cererea pentru acestea și, totodată, pentru produsele aflate în campanii promoționale. Dacă ne uităm peste valoarea medie a bonului, valoarea acestuia a fost ușor mai mică. Dar, la nivel general, am câștigat mai mulți clienți, lucru care se reflectă și în evoluția cifrei de afaceri înregistrată anul trecut”, declară Maria Cruceru, General Manager MCA Comercial.

Din perspectiva retailerului, există un sentiment general că, atât anul trecut, cât și la începutul acestui an, consumul este în scădere, fie că vorbim despre produse mai ieftine sau mai scumpe, brand sau nonbrand.

„Este o perioadă în care piața se reașază, fie că este vorba despre comercianți, producători sau furnizori. Drept urmare, parteneriale devin mai flexibile, condițiile sunt mai puțin restrictive astfel încât să fie evitată suprastocarea și blocarea unor sume importante de bani în stocuri de marfă. Spre exemplu, condițiile de livrare nu mai sunt atât de dure, poți comanda în cantități mai mici de la producători astfel încât să evităm suprastocarea, lucru care până acum nu eram posibil până la începutul acestui an”, adaugă directorul general.

Chiar și în condițiile de incertitudine la nivelul acestui an, compania nu oprește investițiile în extindere, din contră, pregătește lansarea unor proiecte amânate anul trecut.

Linii noi de business pentru 2023

„Potențialul nostru de a crește cifra de afaceri este mare având în vedere specificul businessului, cu retail, distribuție și divizia de import. Iar apariția depozitului logistic nou ne-a adus oportunități de a deschide linii de business noi. Una dintre acestea vizează consumurile colective. Îndeplinind standardele de certificări pe tot ce înseamnă trasabilitate a produselor de food, am reușit în 2022 să intrăm pe piața din București. Livrăm acum la Universitatea de Medicină, la Spitalul Grigore Alexandrescu, Spitalul Militar. Totodată, livrăm și în Ploiești, Câmpina, Bacău, Galați, Brăila pe divizia de consumuri colective”, declară Maria Cruceru.

Tot la capitolul noi linii de business, MCA Comercial pregătește lansarea platformei B2B, în completarea celei B2C deja existente. Lansarea platformei pentru profesioniștii din industrie este programată pentru primăvara acestui an și va facilita colaborarea cu clienții deja existenți, dat și atragerea unora noi.

„Și în divizia aceasta vom lista și doi parteneri producători noi, unul din Bulgaria, unul din Polonia. A trebuit să găsim alternative de la presiunea consumurilor colective, aveam nevoie de surse noi de aprovizionare atunci când piața locală nu a putut să acopere necesarul sau prețurile au crescut semnificativ”, explică directorul general.


Citește și PwC: Consumatorii vânează promoții și se reorientează către mărcile proprii ale retailerilor


În ceea ce privește rețeaua de magazine, MCA Comercial se va extinde cu două noi puncte de vânzare, dar, mai mult de atât, investește în remodelarea unei locații deja existente, transformând-o într-un concept complet nou pentru retailer. Compania își îndreptă atenția spre segmentul convenience, drept urmare vor amenaja un corner dedicat produselor ready to eat și coffee break.

Nu în ultimul rând, MCA Comercial continuă să investească în echipamente frigorifice noi în cadrul magazinelor sale, astfel încât să fie îmbunătățită eficiența energetică și, totodată, schimbat aspectul interior al locațiilor.

„Eu am susținut întotdeauna că, oricât de provocatoare ar fi o perioadă, cu un management adaptat vremurilor retailul tradițional poate performa. Consider că totul ține de mentalitatea antreprenorului. Trebuie să iasă din mentalitatea vânzătorului de magazin de cartier și să intre în logica unui comerț modern”, concluzionează Maria Cruceru, directorul general MCA Comercial.

MCA Comercial este o companie dedicată în totalitate segmentului alimentar, fondată în anul 2000. În prezent, compania numără 13 puncte de vânzare, o divizie de distribuție și una de import. Divizia de import, cea mai nouă din portofoliul companiei, este în continuă dezvoltare.

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
MCA Comercial: Ne-am bugetat afaceri de 100 de milioane de lei pentru 2023
MCA Comercial: Ne-am bugetat afaceri de 100 de milioane de lei pentru 2023
MCA Comercial, unul dintre principalii jucători pe piața de retail din Râmnicu Sărat, și-a setat pentru anul acesta atingerea pragului de...
2021, o lecție de maturizare pentru retailul independent
2021, o lecție de maturizare pentru retailul independent
Deși în 2021 retailul local a dus în spate moștenirea grea a lui 2020, finalul de an a venit cu semne pozitive. Astfel, chiar dacă numeric...
 Maria Cruceru, MCA Comercial: Vom continua remodelarea magazinelor din divizia de retail
Maria Cruceru, MCA Comercial: Vom continua remodelarea magazinelor din divizia de retail
Aflat la a 11-a remodelare, magazinul fanion din rețeaua MCA Comercial s-a transformat într-un spațiu modern, adaptat nevoilor consumatorului...