Comtesse du Barry, conceptul care a trecut proba timpului [GALERIE FOTO]

Chiar dacă în ultimii ani numărul magazinelor specializate a crescut accelerat, puține sunt cele care au rezistat în piață. Comtesse du Barry, conceptul de „épicerie fine à la française” lansat de soții Preotu în 2006, în București, face parte din această categorie, demonstrând că reușita nu este imposibilă dacă găsești rețeta potrivită.

Maria și Cristian Preotu au pornit în aventura antreprenorială în anul 2004, când, prin intermediul companiei Le Manoir, importau produse gastronomice și băuturi fine, franțuzești, și le vindeau companiilor care erau în căutarea unor cadouri premium. Doi ani mai târziu, motivați de entuziasmul clienților și din dorința de a avea o vitrină stradală, cei doi antreprenori au deschis primul magazin Comtesse du Barry, poziționat la început, pe strada Ion Câmpineanu din Capitală. Ulterior, în 2009, magazinul a fost mutat pe strada Episcopiei, unde se găsește și acum.

În prezent, Le Manoir operează trei magazine în București și unul în Cluj, deschis împreună cu un partener local.
Dintre cele trei locații Comtesse du Barry, construite în jurul conceptului de „épicerie fine à la franCaise”, cea care ocupă cel mai mare spațiu – 90 mp – este situată pe Bulevardul Mircea Eliade nr. 3 din București. Interiorul a fost creat în parteneriat cu arhitecții Comtesse du Barry din Franța, companie cu o experiență de peste 100 de ani în domeniu.

„În Franța există magazine specializate pe fiecare tip de produs – vinuri, charcuterie, foie gras, ceaiuri, ciocolată etc. Noi ne-am propus să facem o selecție din toate acestea, pentru a oferi o experiență completă. Personalul este atent pregătit, colegii noștri degustă și cunosc produsele din portofoliul nostru, pentru a putea face recomandări clienților, atât pe partea de servire cât și de asociere a specialităților gastronomice și vinurilor”, spune Cristian Preotu.

Investiție de minim 250.000 euro

Magazinul de pe Bulevardul Mircea Eliade a fost inaugurat în 2012, în urma unei investiții cuprinse între 250.000 și 300.000 de euro, adaugă proprietarul Le Manoir, criteriile luate în considerare fiind existența unei zone de interes pentru publicul format din persoane cu venituri peste medie, oameni de afaceri, expați, alături de o suprafață de vânzare generoasă. Recuperarea sumei investite inițial s-a realizat în aproximativ trei ani.

În cei 90 mp din locația situată în cartierul Primăverii sunt organizate și evenimente de tip cocktail, degustări de vinuri și produse gastronomice.
Dacă la început portofoliul era alcătuit din circa 400 de produse, în prezent acesta s-a triplat. La nivel de furnizori compania lucrează în special cu Comtesse du Barry, sursa principală de aprovizionare cu diverse tipuri de foie gras, terine, somon bio de Scoția, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale, cu Jean-Yves Bordier (artizan de brânzeturi și unt), Michel Cluizel (producător de ciocolată de plantație), Cinco Jotas și Eric Ospital - pentru specialitățile din carne sau Neuvic - pentru caviar.

Mai mult, portofoliul de vinuri disponibile include peste 100 de producători din întreaga lume, dintre care se remarcă casele de vinuri Grands Crus de Bordeaux, dar și nume precum Opus One Winery, La Spinetta, Querciabella, Champagne Bollinger (furnizorul oficial al Casei Regale Britanice). Din raft nu lipsesc nici vinurile românești, fiind listate branduri precum Davino, Vitis Metamorfosis sau Avincis.
„Suntem în căutare de noi producători și artizani pe care să îi includem în oferta noastră, așa că aducem mereu branduri și produse noi. De exemplu, luna viitoare vom lansa ceaiurile Betjeman & Barton, extrem de apreciate la nivel internațional”, afirmă Cristian Preotu.

Ce pun în coș „les connaisseurs”

Pe scurt, răspunsul ar fi specialitățile franțuzești precum terinele și foie gras-ul, urmate de vinurile de Bordeaux și ciocolata de plantație. Și pentru că vorbim despre niște consumatori cunoscători, valoarea medie a coșului de cumpărături este direct proporțională cu veniturile acestora, valoarea bonului de casă situându-se între 200 și 250 de lei.

Cât despre traficul de clienți, magazinul din Eliade are, în medie, 30-40 de cumpărători pe zi, însă interesant este faptul că frecvența de cumpărare are o evoluție ascendentă de la un an la altul, ceea ce reflectă o normalizare a consumului, consideră proprietarul Le Manoir. „De exemplu, o persoană care cumpăra vinuri o dată la două săptămâni de la noi ne vizitează acum săptămânal, pentru achiziții uzuale. În plus, clienții noștri cumpără tot mai mult pentru consum propriu, nu doar pentru ocazii speciale și cadouri, așa cum obișnuiau”, mai punctează Cristian Preotu.

Mergând în detaliu până la profilul cumpărătorului, antreprenorul nu se limitează la unul singur. Vorbim în special de persoane pasionate de gastronomie și vinuri, iar la modul general avem cumpărători cu venituri peste medie, cu vârste care încep de la 28-30 de ani, atât români, cât și expați. „Acum, la 13 ani de la deschiderea primului magazin Comtesse du Barry, putem spune că jumătate din cei care cumpără sunt români, ceea ce ne bucură foarte mult, pentru că ne indică o creștere a standardului de viață”, susține Cristian Preotu.

Diversificare până la cele mai fine detalii

Planurile de dezvoltare includ pentru perioada următoare lansarea unui magazin de vinuri dedicat jucătorilor din industria HoReCa, de unde vor putea achiziționa cantități mari, la prețuri de distribuție. La această locație se va adăuga și un magazin de gastronomie și vinuri est-europene, care va fi deschis în luna mai în proximitatea Ambasadei României din Paris.
Un alt obiectiv este creșterea numărului de clienți din zona corporate cu 10-15%. Coroborat, aceste direcții de dezvoltare vor influența și cifra de afaceri a companiei, care va depăși anul acesta 3 milioane de euro.

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Silviu Țolu, noul Marketing Manager al grupului Le Manoir
Silviu Țolu, noul Marketing Manager al grupului Le Manoir
Grupul de firme Le Manoir l-a numit pe Silviu Țolu în poziția de Marketing Manager. Din acest rol, acesta va susține extinderea accelerată pe...
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
La trei ani de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc și o investiție de ordinul milioanelor de lei, Carrefour mai face un pas pentru...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...