Un fost educator produce în Manufactura de Brânză specialități gourmet și premium

István Varga, fost educator care a lucrat timp de 11 ani cu copii cu probleme sociale din Germania, a deschis în 2016 Manufactura de Brânză, business în care a investit, în faza inițială, circa 125.000 de euro. Planurile pentru anul acesta vizează extinderea gamei de produse premium și gourmet și menținerea unei afaceri competitive într-un context de piață cu multiple provocări. Un fost educator produce în Manufactura de Brânză specialități gourmet și premium

Epicentrul afacerii Manufactura de Brânză este ferma de vaci din Cund, județul Mureș, pe care István Varga a moștenit-o de la părinții săi. Și-a dorit să continue activitatea începută de familia sa, iar într-o pauză profesională de aproximativ doi ani a apărut ideea prelucrării materiei prime produse în fermă, în locul vânzării către alți procesatori. “Principalul motiv a fost aducerea fermei în profitabilitate. Cu utilaje vechi și personal mult nu se putea face performanță într-o fermă mijlocie. Astfel singura șansă a fost adăugarea de plus valoare la o materie primă care oricum avea calități deosebite. Orice început este greu. Planificarea, însușirea competențelor, construcțiile fizice, echipamente, găsirea posibilităților de desfacere, menținerea calității, dezvoltarea produselor noi, toate aduc un aport la greutățile de început”, a spus pentru Progresiv István Varga.

Investiția inițială a fost de aproximativ 25.000 euro, crescând la un an de la lansare la circa 100.000 euro. “Manufactura de Brânză a fost lansată în 2016, ca brand nu neapărat din ideea de a avea o denumire bună, ci mai degrabă pentru a descrie în câteva cuvinte natura produselor noastre. Contează felul în care obținem furajele animalelor, materia primă și într-un final produsul manufacturier, deosebit față de cele produse la scară industrială”, a punctat antreprenorul.

Citiți și: Brânzeturile, o piață sub semnul transformării

Produsele sunt realizate într-un mic atelier de brânzeturi cu o capacitate maximă de 650 de litri prelucrați zilnic. Dacă la început erau prelucrați zilnic aproximativ 350 de litri de lapte, în prezent nivelul a ajuns la 450 de litri. În gama de produse se regăsesc brânză maturată cu leurdă, busuioc, chimen, ierburi provensale, kurkuma, chilli și ciocolată sau brânză maturată neagră, cu cărbune, la prețul de 75 lei/kg.

Manufactura de Brânză, focus pe local

Produsele Manufactura de Brânză pot fi achiziționate din târguri, băcănii, restaurante și magazinul de la atelier. Cele mai vândute produse sunt brânza maturară cu cărbune, brânza maturată cu nuci îmbibate în coniac, brânza maturată cu chilli și ciocolată și cea cu Fetească Neagră de la Villa Vinea.

Consumatorii au devenit tot mai conștienți de calitatea produselor.Ei doresc ca ceea ce consumă și pun pe masă să fie în primul rând sănătos, cu proveniență clară, iar în al doilea rând contează să fie gustos, ceea ce se oferă prin calitatea materiei prime, respectiv atenția acordată în timpul producției”, a explicat István Varga.

Vezi și: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața

Pe o piață competitivă, antreprenorul susține că sprijinirea producătorilor locali prin consumul de produse oferite de către aceștia ajută enorm de mult businessurile românești. “Un brand al unui producător mic, care dorește să se impună pe piață trebuie să pună întotdeauna accentul pe calitate și pe comunicarea directă cu clienții. Noi nu avem departament de PR și reprezentăm cu mândrie produsele noastre”, a afirmat István Varga.

Dacă în 2021 afacerea a ajuns la vânzări de circa 80.000 de euro, despre anul acesta antreprenorul spune că dorește să reducă “din bagajele adunate din anii trecuți”. “A fost o perioadă destul de grea pandemia, lăsându-și amprentele în buget. Sperăm că noua situație economică să nu fie tocmai distructivă și să facem față la ceea ce aduce viitorul. Agricultura cu tot ceea ce ține de ea este de regulă profitabilă pe termen lung. Pentru funcționarea ei și a producției sunt necesare întotdeauna investiții mari pentru a mai putea reduce câteva procente din cheltuielile destul de consistente. Aici mă refer în special la combustibili, energie, personal. Chiar și după 6 ani ne considerăm ca fiind la început de drum. Niciodată nu ne putem opri din inovare, introducerea produselor noi și din menținerea competitivităţii pe piață. Sunt vremuri nesigure, care pot oferi totodată și șanse deosebite, dar trebuie să ne adaptăm”, a afirmat antreprenorul.

onur barim
Onur Barim, Lactalis : Eficiența este un element critic pentru supraviețuirea în industria lactatelor
După un început de an cu un consum mai dinamic și o oarecare stabilizare la nivel de industrie, Onur Barim, Director General Grup Lactalis...
Specialitățile de brânză, categoria unde educația și bugetul disponibil dictează performanța
Specialitățile de brânză, categoria unde educația și bugetul disponibil dictează performanța
O categorie de nișă, afectată de creșterea prețurilor și reducerea cheltuielilor, brânzeturile de specialitate pot crește odată cu educarea...
Anca d’Arfeuille, Carrefour: Consumatorul român a pornit într-o călătorie de explorare a noi gusturi și texturi
Anca d’Arfeuille, Carrefour: Consumatorul român a pornit într-o călătorie de explorare a noi gusturi și texturi
O categorie cu penetrare mare, lactatele ocupă una dintre cele mai importante poziții pentru Carrefour România, în materie de cerere și...
Carrefour România lansează Poftim Brânza Românească, o nouă inițiativă de susținere a producătorilor locali
Carrefour România lansează Poftim Brânza Românească, o nouă inițiativă de susținere a producătorilor locali
Carrefour lansează Poftim Brânza Românească, un nou program care sprijină producătorii locali. Inițiativa, lansată încă din luna aprilie...