Nawaf Salameh, Alexandrion Group: Problema pieței de băuturi alcoolice nu este acciza, ci legislația neactualizată
Problema principală cu care se confruntă piața de băuturi alcoolice nu este creșterea accizei, ci faptul că legislația pentru industria băuturilor alcoolice nu este actualizată și ar trebui să fie îmbunătățită pentru a proteja sectorul de business, susține Dr. Nawaf Salameh, Președintele Fondator al Grupului Alexandrion, cel mai mare producător și distribuitor de băuturi spirtoase și vin spumant din România.
„Piața din România este inundată de băuturi alcoolice cu timbre false, care provin din țările vecine, pentru ca nu există un sistem de control eficient la granițele României. Statul trebuie sa dea o direcție corectă sectorului de băuturi alcoolice. Avem nevoie de legi care să descurajeze achiziționarea de băuturi alcoolice contrafăcute, care ne pun sănătatea în pericol, subminează legitimitatea afacerilor în domeniu, derulate de companii internaționale autorizate, pun joburi în pericol și duc la pierderi financiare imense în veniturile statului provenite din taxe și impozite aplicate producătorilor de băuturi alcoolice”, completează Dr. Nawaf Salameh.
Președintele Fondator al Grupului Alexandrion a punctat faptul că, pentru strategia de business globală a Grupului, este esențial ca mesajele să fie transmise direct către public, prin intermediul persoanelor care dețin funcții cheie în structura de management, pentru a evita distorsionarea sau perceperea greșită a acestora de către public, diminuând astfel potențialul impact negativ asupra poziționării și imaginii Grupului.
„Alexandrion Group este într-un proces de expansiune agresivă. Îmi doresc să ajungem să fim prezenți în toate cele 248 de țări de pe glob, în cel mai scurt timp, și sunt sigur că acest lucru se va întâmpla mai devreme sau mai târziu. În acest context, în care miza este foarte mare, iar amprenta noastră globală devine din ce în ce mai puternică, este esențial ca atât eu, din rolul meu de lider, cât și persoane pe care eu le desemnez, din structura family office sau din top management, să comunice direct cu publicul, pentru a nu permite propagarea de informații eronate la nivel internațional, care ne-ar putea afecta credibilitatea și reputația dacă nu sunt comunicate corespunzător”, declară președintele fondator al Grupului Alexandrion.
În 2021, conform datelor oficiale prezentate în presă, bugetul de stat a înregistrat venituri de 850 milioane lei din acciza plătită la nivelul întregii piețe de băuturi spirtoase. Alexandrion Group a contribuit cu 125,6 milioane lei la această sumă, ceea ce reprezintă aproximativ 15%.
Alexandrion Group nu este reprezentat de nicio asociație de producători sau distribuitori de băuturi spirtoase sau vinuri. Grupul este reprezentat în spațiul public exclusiv de către președinte său fondator sau de către persoanele mandatate de către acesta.
Declarațiile apar în contextul în care Asociația Producătorilor și Importatorilor de băuturi Spirtoase din România a cerut amânarea actualizării nivelului accizei la alcool și băuturi alcoolice cu inflația anuală până la 1 ianuarie 2024 și limitarea creșterii anuale la un maxim de 5% pentru a protejeza industria de șocurile inflaționiste.