FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Alexandrion Group: ”Targetăm retailul specializat pentru vânzarea Carpathian, primul single malt românesc”

Alexandrion Group: ”Targetăm retailul specializat pentru vânzarea Carpathian, primul single malt românesc”

La cinci ani de la demararea producției de whiskey single malt în fabrica din Pleașa, județul Prahova, Alexandrion Group, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de băuturi alcoolice, anunță lansarea brandului Carpathian. În maximum două luni de zile, producătorul va putea livra 11.000 de sticle pe lună, dintre care 6.000 de sticle sunt destinate pieței din Statele Unite, iar 5.000 de sticle sunt pentru piața locală.

”Mă bucur că am identificat această nișă la nivel global. Marea Britanie și Scoția sunt cel mai mare producător de whiskey single malt, urmate de Japonia. Franța a început anul trecut să joace pe acest segment, Danemarca și Elveția au arătat și ele interes, iar Statele Unite ale Americii au reglementat anul trecut această piață. Deci potențial există, iar targetul nostru este ca anul viitor să dublăm producția și să ajungem la 2 milioane de litri. În același timp lucrăm și la distileriile din Grecia și Statele Unite astfel încât să avem o producție cât mai mare”, a declarat Nawaf Salameh, Președintele Alexandrion Group în cadrul evenimentului de lansare a Carpathian single malt pe piața din România.

Gama Carpathian include trei tipuri de whiskey single malt, Fetească Neagră și Pinot Noir din selecția de butoaie de vinuri românești și un sortiment finisat în butoaie de Madeira. Primul whisky single malt românesc a fost ȋmbuteliat ȋntr-o ediţie limitată, de 930 de sticle, la ȋnceputul lunii mai, iar produsele vor fi disponibile spre vânzare în toamna acestui an în România și, ulterior, în alte piețe. Categoria single malt reprezintă 10% din consumul de whiskey la nivel național, într-o piață în care consumul este estimat la 5-6 milioane de litri.


Citește și: Alexandrion Group: ”Pregătim România să înlocuiască Rusia pe producția de vodcă”


”În primă fază, targetăm retailul specializat pentru vânzarea Carpathian. Avem cerere și de la marile lanțuri de retail, dar cel mai probabil listarea va fi realizată în 2023. Este o lansare istorică și credem că produsul nu se încadrează în vânzarea clasică”, a mai punctat Nawaf Salameh.

La momentul demarării producției, Președintele Alexandrion Group vorbea despre o investiție de 20 de milioane de euro pe un orizont de cinci ani. ”Pentru acest produs investiția majoră este în stocarea produsului. Ținta este să ajungem la 100.000 de butoaie, iar stocarea unui butoi are un cost total de 2.000 de euro. Acestei valori i se adaugă și o investiție în 10 depozite mari de care am avea nevoie”, a punctat executivul.

Înființat în 1994, Alexandrion a creat unele dintre cele mai puternice branduri românești recunoscute atât pe plan local, cât și internațional. Compania deține în portofoliul său branduri precum Alexandrion, Brâncoveanu, Saber sau Zolmyr. Începând cu anul 2018, Grupul și-a extins activitatea, completându-și portofoliul cu vinuri liniștite și spumante prin achiziția diviziei de vinuri a Halewood în România. Compania a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri netă de 172 de milioane de lei, în creștere cu 22% față de anul precedent, dar și-a redus profitul cu circa 75%, până la 6,5 milioane de lei.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content