Ionuț Ilie, Unilever: ”Adaptarea la mediul digital este un MUST”

Prezent pe scena conferinței Trade Round Table 2016, Ionuț Ilie - Customer Development Director la Unilever South Central Europe - a vorbit despre schimbările care vin la pachet cu revoluția digitală și care modelează retailul omnicanal. Mai mult, el ne-a share-uit câteva idei despre adaptarea strategiilor de business în FMCG la schimbările din comportamentul consumatorului omniconectat. Ionuț Ilie, Unilever: ”Adaptarea la mediul digital este un MUST”

”Oamenii își schimbă atitudinea, mediul de afaceri se schimbă și el. Spre exemplu, Uber, cea mai mare companie de taxi din lume, nu deține nicio mașină. Facebook, care este cel mai mare owner de media, nu produce conținut, iar Alibaba, cel mai mare retailer, nu are niciun produs pe stoc, ceea ce schimbă clar regulile jocului. Consumatorii caută produse premium, se uită mai mult către produsele organice. În plus, vorbim despre o polarizare după vârstă și valori culturale. Mai mult decât atât, comerțul se află sub o puternică presiune pentru că lucrurile se schimbă. După ani de consolidări vin situații de fragmentare, apar magazine mici ale fermierilor, concepte specializate și intervine e-commerce-ul”, a subliniat managerul.

Dincolo de mega-trendurile globale, Ionuț Ilie a adus în discuție și comportamentul consumatorului român, făcând o trecere în revistă a paradoxurilor specifice pieței locale. „Suntem într-o țară în care jumătate din populație trăiește încă în mediul rural, ceea ce marchează un comportament de consum diferit. Trăim în țara cu cea mai mare viteză de internet, dar care nu are infrastructura de bază, iar acest lucru influențează mult comerțul online, în sens negativ. Trăim într-o țară în care ghișeul de bancă conviețuiește cu cele mai moderne forme de banking, iar comerțul la tejghea încă are o pondere importantă și conviețuiește cu restul tipurilor de comerț”.

Chiar dacă în acest moment online-ul are o penetrare de 10% și o cotă de piață de doar 0.3% în retailul FMCG, Ionuț Ilie a subliniat necesitatea adaptării la mediul digital și a arătat cum poate fi făcut acest lucru exemplificând prin abordarea și modificările pe care le-a implementat Unilever.

”În ceea ce privește experiența în online, am simplificat tot ce înseamnă misiuni de cumpărare în trei categorii simple - rutină, nevoi zilnice și experiențial - și am încercat să fim prezenți în online și să influențăm consumatorii. În plus, execuția rămâne de bază. Mergând mai departe, vrem să ne intersectăm cu fiecare consumator, iar adaptarea la digital este un must și asta pentru că search-ul în online devine următorul raft și pentru că 80% din deciziile de cumpărare se iau pe prima pagină a fiecărui site. Mai mult decât atât, al treilea val digital vine peste noi: e vorba de “internet of things”. Și pentru că nu putem opri valul, cel mai bine ar fi să mergem cu el”, a conchis directorul de vânzări al Unilever SCE.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Pe o piață foarte competitivă cum este cea a bunurilor de larg consum, diferențierea între branduri este dată de buna comunicare către...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Ionuț Ardeleanu, Auchan România: Prețul corect este noul cuvânt de ordine în retail
Ionuț Ardeleanu, Auchan România: Prețul corect este noul cuvânt de ordine în retail
După o perioadă intensă pentru întreaga industrie de retail, Auchan Retail România mizează în 2024 pe un concept de comerț mixt, un hibrid...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...