2021, un mix de continuitate și schimbare pentru Unilever

James Simmons, General Manager Unilever South Central Europe, spune că anul trecut a testat capacitatea companiei pe care o conduce de a se adapta. Deși speră că 2021 va aduce mai puține provocări, se așteaptă totuși la alte 12 luni cu suișuri și coborâșuri.

În 2019 ați atins 1 miliard de lei afaceri. Cum arată 2020? Care au fost estimările inițiale și cum au fost ele schimbate de pandemia de COVID-19?
A fost un an diferit de oricare altul, un an care ne-a testat rezistența, adaptabilitatea și răbdarea. În martie ne-am mobilizat rapid și am rescris planurile pentru acest an, încercând, în același timp, să vedem cum putem răspunde repede nevoilor cetățenilor și cum putem să ajutăm comunitățile în care suntem prezenți. 2021, un mix de continuitate și schimbare pentru Unilever

La ce provocări vă așteptați în 2021, în comparație cu cele pe care le-ați întâmpinat anul trecut?
Anul acesta va fi în continuare despre schimbare, oamenii vor continua să se confrunte cu griji legate de sănătate și starea lor de bine. E foarte probabil ca virusul acesta să continue să ne pună la încercare și în prima jumătate a anului. Poate că spre finalul verii lucrurile se vor stabiliza, însă cred că vom vedea o performanță economică sub așteptări în Europa la final de 2021, iar pe măsură ce guvernele vor implementa planurile de redresare vom depăși cu toții încet-încet această perioadă. Mă bucur că, în ceea ce ne privește, businessul rămâne puternic și am încredere că vom reuși să găsim soluții pentru orice provocare. În același timp, sunt pregătit pentru încă o serie de întâlniri în care voi auzi de la colegi: „James, ești pe mute!”

Cum arată bugetul de investiții pentru 2021? Ce segmente de business vor fi prioritizate?
În 2020, o bună parte din investiții s-a dus către comunitățile și oamenii care au avut nevoie de sprijin pentru a trece cu bine prin perioada aceasta dificilă: am investit într-o unitate mobilă de terapie intensivă în Suceava, în parteneriat cu Crucea Roșie, am donat produse în valoare de peste un million de lei, am fost alături de personalul medical și am donat fonduri pentru achiziționarea echipamentelor medicale necesare. În total, am donat peste trei milioane de lei anul acesta. Anul acesta va fi despre branduri puternice, care inspiră încredere. Și prin tot ceea ce vom face scopul final este să aducem un plus de valoare în viețile oamenilor, investind acolo unde e nevoie și unde e posibil. Vom continua să oferim sprijin comunităților din România, cu atât mai mult cu cât anul viitor se împlinesc 30 de ani de când primele produse Unilever au intrat pe piața din România.

Ce trenduri în materie de consum credeți că vor continua să existe în 2021? Ce impact pe termen mediu și lung va avea pandemia?
De când au apărut primele cazuri Covid-19, oamenii au început să își regândească prioritățile și să aibă mai multă grijă de ei, de sănătatea lor și de nevoile celor vulnerabili. Poate că așa începe povestea oamenilor care își doresc o viață mai simplă – vom vedea. În mod sigur, se observă tendința oamenilor de a fi mai selectivi ca niciodată, de a cheltui banii pe branduri și produse în care au încredere și care au o valoare semnificativă pentru ei.

Retailul de proximitate a crescut în 2020. Vă așteptați ca acest trend să continue anul acesta? Devine proximitatea un factor decizional în procesul de cumpărare?
Este clar că proximitatea este importantă pentru cetățeni, care își doresc mai mult ca niciodată produse de cea mai bună calitate, la un preț accesibil și pe care să le găsească ușor. Practic, își doresc un proces de cumpărare mai simplu, magazine mai puțin aglomerate la care să ajungă ușor și în cel mai scurt timp.

La Unilever lucrăm îndeaproape cu partenerii noștri din retail pentru a putea oferi cetățenilor toate produsele de care au nevoie și pe care și le doresc și suntem conștienți de schimbările în comportamentul de cumpărare care s-au petrecut în ultimul an. E o prioritate să vedem cum putem rămâne relevanți pentru cetățeni, oferindu-le produsele pe care și le doresc.

Ce planuri aveți în ceea ce privește diversificarea portofoliului? Ce lansări aveți pe listă pentru anul acesta?
Continuarea interviului este disponibilă aici.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...