Valer Hancaș, Kaufland România: Anul acesta vom finaliza investiții de 375 de milioane de euro
Retailerul german Kaufland a alocat pentru anul acesta un buget record pentru investiții, suma totală urmând să se ridice la 375 de milioane de euro, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România, pe scena Conferinței Progresiv.
„În ciuda contextului actual, noi am pariat pe continuarea investițiilor și suntem în linie cu ce ne-am setat pentru anul acesta atât în materie de expansiune, cât și în materie de modernizări. Inițial, am bugetat 350 de milioane de euro pentru 2021, însă până la finalul acestui an vom depăși acest prag record. Dacă finalizăm tot ce ne-am bugetat și planificat, cel mai probabil vom ajunge la 375 de milioane de euro”, a punctat managerul.
Banii au fost alocați atât în zona de expansiune, retailerul german bifând opt magazine de la începutul acestui an, dar și în remodelări și investiții în proiecte și tehnologii noi în magazin.
„Bilanțul lui 2021 arată aproximativ identic cu bilanțul anilor anteriori, adică vorbim în medie despre o creștere organică de 8%. O creștere sănătoasă susținută atât de expansiune, cât și de creșterea like-for-like. În 2022 mergem mai departe și vom avea un buget de minimum 300 de milioane de euro”, a completat Valer Hancaș.
În paralel cu investițiile, retailerul a mizat și pe fidelizarea clienților, iar Kaufland Card este un atu al retailerului german. „Avem peste 3 milioane de utilizatori Kaufland Card, trendul este unul extrem de pozitiv, ascendent. Anul acesta Kaufland Card va fi îmbunătățit cu un nou tool, în plus promoțiile devin din ce în ce mai personalizate. Am depășit faza retailului brick & mortar, acum suntem în etapa click&mortar. Astfel, scopul nostru este de a dezvolta aplicații și instrumente digitale pe care clientul să le poată folosi în cadrul magazinului real, astfel încât experiența de cumpărături să fie una mai plăcută”, subliniază executivul Kaufland România.
În seria proiectelor de succes pe zona de digital se încadrează și K-Scan, serviciu disponbil în 8 magazine din București, Cluj, Timișoara și Sisești. În opt luni de la lansare K-Scan are aproximativ 45.000 de utilizatori.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 146 de magazine în România.