Produsele bio și trecerea de la trend la fenomen în consum

Compoziția 100% naturală și implicit absența conservanților sunt motivațiile care îi determină pe tot mai mulți consumatori români să își îndrepte atenția către produsele bio. De altfel, dacă în urmă cu șapte ani, doar 4 din 10 români declarau că au cumpărat produse bio, în acest an numărul lor s-a dublat, arată un studiu realizat de Ipsos România pentru Progresiv. Prețul produsului a scăzut în importanță ca și criteriu de alegere, în timp ce românii au devenit mai degrabă preocupați de termenul de valabilitate, etichetarea specială și țara de proveniență a produselor bio. Produsele bio și trecerea de la trend la fenomen în consum

*Articol scris de De Iulia Petre, Group Service Line Leader în cadrul Ipsos România

Românii se dovedesc constanți în ceea ce privește obiceiurile lor alimentare, majoritatea practicând un tip de alimentație fără restricții, bazat atât pe produse de origine vegetală, cât și de origine animală. Nici trecerea timpului și nici apariția pandemiei nu i-a determinat să facă schimbări majore legate de tipul de alimentație ales. Astfel, principalele schimbări față de perioada dinaintea apariției pandemiei COVID-19 percepute în rândul românilor la nivelul comportamentului alimentar privesc atât faptul că acum se gătește mai des, cât și tendința de a se și comanda mâncare mai mult ca înainte, opțiunile oscilând între hrana de tip fast food și variantele de mâncare sănătoasă.

Paradoxal, deși aproape patru din zece români consideră că a crescut preocuparea pentru o alimentație sănătoasă, totuși interesul privind conținutul caloric, glucidic sau lipidic al produselor a rămas neschimbat în opinia celor mai mulți.

Ce înseamnă pentru români un produs bio

Dacă în ediția din 2014 a studiului, cei mai mulți români asociau produsul bio cu descrieri mai degrabă generice – „100% natural” sau „sănătos” - în 2021 aceștia se dovedesc a fi mai bine informați, punctând pe lângă aceste definiții și elemente mai specifice, precum absența conservanților, a aditivilor și a modificărilor genetice, natura ecologică a acestor produse, dar și proveniența de la țărani / agricultori. De remarcat este scăderea semnificativă a percepției că produsele bio sunt produse cu un preț mai mare decât cele obișnuite (3 din 10 români indicând acest lucru în prezent, față de 5 din 10 în 2014), posibilă consecință a unui nivel mai ridicat de informare privind categoria sau a interesului pentru alegerea unor produse optime, caracteristicile având prioritate în fața prețului.

Familiaritatea mai mare a românilor cu categoria de produse bio este cu siguranță atât o reflexie, cât și o consecință a faptului că și numărul celor care achiziționează astfel de produse este semnificativ mai mare decât în 2014. Dacă în urmă cu șapte ani doar 4 din 10 români declarau că au cumpărat produse bio, în 2021 numărul lor s-a dublat. Îmbrățișează mai mult categoria de produse bio persoanele cu studii superioare, cei cu profesii intelectuale, dar și cei cu venituri personale mari (peste 4.800 lei). La polul opus, românii cu educație scăzută sau cu venituri mici în gospodărie (sub 4.800 lei) sunt mai puțin interesați de această categorie.

Citește articolul complet AICI. 

BIO, o categorie în care inflația frânează creșterea
BIO, o categorie în care inflația frânează creșterea
Coșul „normal” de cumpărături a fost redefinit, iar achizițiile de bunuri de larg consum au suferit modificări semnificative față de...
Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Cu vânzări de peste opt milioane de lei, impulsionate de interesul tot mai mare al consumatorilor pentru un stil de viață cât mai sănătos,...
Republica BIO: 2020, primul an cu profit și vânzări de 6,4 mil. lei
Republica BIO: 2020, primul an cu profit și vânzări de 6,4 mil. lei
Republica BIO, unul dintre principalii jucători de pe piața produselor BIO și naturale din România, a înregistrat în 2020 dublarea cifrei de...
Radiografia unui fenomen care convertește consumatorii la un nou stil de viață
Radiografia unui fenomen care convertește consumatorii la un nou stil de viață
Dacă în urmă cu câțiva ani termenul „bio” era cunoscut doar de către o anumită categorie de consumatori, în prezent acesta se bucură de...