Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan România: ”Onlineul reprezintă o axă strategică de dezvoltare în comerțul nostru”

2022 continuă seria anilor grei pentru industria de retail, contextul actual fiind marcat de situația socio-economică mondială și regională, dar și de contextul geopolitic actual. Cu toate acestea, Auchan Retail România continuă să investească în dezvoltare, online-ul fiind o axă strategică de dezvoltare. ”Investim masiv în sisteme, know-how, oameni și logistică, dublăm vânzările online de la an la an și ne propunem să accelerăm în 2023”, spune Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan Retail România. Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan România: ”Onlineul reprezintă o axă strategică de dezvoltare în comerțul nostru”

#motoareledecreștere

Dezvoltarea rețelei MyAuchan în stațiile Petrom, maturizarea supermarketurilor, creșterea în e-commerce și îmbunățirea comerțului pe care îl facem au fost factorii principali care au contribuit la evoluția businessului.  De asemenea, suntem încă în optimizare și în plină transformare a modelului de hypermarket către modelul platformă, cu servicii de producție și supply integrate în zonele client, iar asta va mai lua puțin timp.

#țintepentru2022

O axă permanentă și importantă pe care lucrăm este cea legată de oameni. Avansăm de asemenea și în ceea ce privește dezvoltarea rețelei fizice, prin accelerarea proiectului în parteneriat cu OMV Petrom, dar și prin lansarea noului concept de supermarket de mari dimensiuni – 2.000 m2. La jumătatea acestui an am sărbătorit deschiderea a 200 de magazine, adică suntem la jumătatea proiectului. Alături de partenerul nostru, OMV Petrom, estimăm că ne vom atinge obiectivul final – de 400 de stații remodelate - cu un an mai devreme, în contexul până la finalul anului vom mai deschide circa 80 de locații.

În ceea ce privește noul supermarket de mari dimensiuni, prima unitate de acest tip a fost recent inaugurată la Iași, în cadrul proiectului de retail de proximitate Family Market Miroslava dezvoltat de grupul IULIUS. Urmează unul similar și la Bucium și ne propunem alte câteva zeci în viitor. În egală măsură, ne concentrăm în continuare atenția pe e-commerce, un canal pe care îl dezvoltăm atât prin mediile proprii, cât și prin parteneriate cu platforme specializate. Ne așteptăm ca și anul acesta să vedem o dublare a rezultatelor pe acest segment.

Alți factori importanți în acest an sunt îmbunătățirea universurilor și gamelor de produse, a poziționării de preț, precum și utilizarea datelor din programul de fidelitate pentru adaptarea și mai bună a ofertelor și a comunicării.

#securizareabusinessului

Traversăm o perioadă complexă, plină de provocări, marcată de situația socio-economică mondială și regională și de contextul geopolitic actual. Toate acestea au un impact în economia locală printr-o inflație accelerată, iar ca urmare, ne confruntăm cu scăderea puterii de cumpărare a românilor, dar și cu un deficit al forței de muncă.Pentru a răspunde la aceste provocări, luăm măsuri concrete și continuăm dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii români – naționali și locali, și a gamelor exclusive, aplicăm o politică riguroasă de prețuri mici și promoții iar, recent, chiar am înghețat prețurile a peste 3000 de produse marca Auchan, până la sfârșit de septembrie. De asemenea, aducem optimizări la nivel de supply, investim în automatizare și digitalizare, precum și în dezvoltarea oamenilor prin noul nostru proiect uman.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...

#importanțaonlineului

Onlineul reprezintă o axă strategică de dezvoltare în comerțul nostru, care este unul figital (fizic+digital), omnicanal și multiformat. Investim masiv în sisteme, know-how, oameni și logistică, dublăm vânzările online de la an la an și ne propunem să accelerăm în 2023. Nu ne rezumăm doar la auchan.ro, produsele noastre fiind prezente și pe alte platforme partenere. De altfel, anul acesta am deschis primul darkstore în București, Auchan Express - un centru de micro-fulfillment dedicat exclusiv pregătirii comenzilor online, mai multe astfel de unități fiind în stadiu de pregătire.

#trenduri

Dezvoltarea zonei de ecommerce și digitalizarea in-store sunt printre cele mai importante și în care investim cu atenție. De exemplu, suntem în plină schimbare de platformă online, care va aduce o nouă experiență utilizatorilor, la nivel de magazine suntem într-un proces de generalizare a caselor self check-out, am lansat recent serviciul Scan&Go prin care clienții își scanează cumpărăturile direct cu telefonul mobil și am implementat regia media, marcând astfel încă un pas în strategia noastră figitală.

În ceea ce privește oferta, vedem în continuare un accent pus pe viață sănătoasă, precum și pe produsele românești, în general, și cele ultralocale.  Un rol major îl ocupă, în continuare, proiectele de sustenabilitate și economie circulară, unde dezvoltăm acțiuni cu impact dovedit.

Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Tiberiu Dăneţiu, Auchan România: 2023 este în primul rând un an de perfecționare a formatelor cu care operăm, dar și unul al inovațiilor
Tiberiu Dăneţiu, Auchan România: 2023 este în primul rând un an de perfecționare a formatelor cu care operăm, dar și unul al inovațiilor
Pentru Auchan Retail România, 2023 are toate premizele de a fi un an bun, iar prognozele de creștere sunt optimiste, chiar și după un avans...
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”
În paralel cu investițiile în extindere și modernizarea unităților existente, Mega Image a pariat anul trecut pe consolidarea zonei de...
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
După cinci ani de transformare și regândire a businessului, Auchan România pariază pentru acest an pe trei proiecte strategice – intrarea pe...