Grupul Żabka intră pe piața din România prin preluarea DRIM Daniel
Grupul Żabka a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Ditributie FMCG, unul dintre jucătorii importanți din domeniul distribuției FMCG din România. Tranzacția așteaptă acordul autorităților de concurență.
„Construim un parteneriat cu o firmă care se bucură de o uriașă încredere, atât din partea partenerilor de afaceri, cât și din partea clienților de pe piața românească, și care se dezvoltă respectând standardele cu care suntem obișnuiți în Żabka. Valorile comune, respectul și încrederea reciprocă reprezintă o bază solidă pentru parteneriatul nostru strategic și pentru proiectele ambițioase pe care le avem planificate. Am dedicat ultimul sfert de secol unei creșteri dinamice în Polonia, iar astăzi ne lansăm într-o nouă etapă, care implică lansarea operațiunilor pe o nouă piață europeană”, a spus Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka.
Cu peste 10,000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale si peste 3 milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa.
Intrarea Grupului Żabka pe piața românească reprezintă rezultatul dezvoltării unui ecosistem de retail de proximitate, cu potențial de extindere în piețele europene, conform strategiei de dezvoltare adoptată de Grup în 2021. După obținerea aprobărilor pentru tranzacție, prioritatea Grupului va fi continuarea dezvoltării accelerate a noului partener local, beneficiind atât de poziția puternică pe care DRIM o are pe piața locală, cât și de expertiza în retailul de proximitate și puterea financiară a Grupului Żabka.
„Aceasta este o investiție strategică care oferă întregului Grup o perspectivă unică pentru dezvoltarea ulterioară și accesul la o nouă piață printr-un parteneriat cu unul dintre cei mai mari distribuitori locali de produse FMCG. Parteneriatul cu DRIM va contribui, fără îndoială, la creșterea potențialului nostru de a oferi soluții inovatoare clienților și partenerilor noștri, va permite diversificarea în continuare a operațiunilor noastre și va oferi o creștere suplimentară”., comentează Tomasz Blicharski, Vicepreședintele Consiliului de Administrație, Directorul Executiv al Żabka Future/EVP.
Dezvoltarea din ultimii ani, perspectivele de creștere ale pieței românești și profilul consumatorului român, similar cu cel polonez, au contribuit în luarea deciziei de extindere a Grupului in Romania. Acest pas hotărâtor a fost precedat de o analiză atentă a pieței românești, inclusiv a preferințelor consumatorilor locali. Prin prezența operațională în această piață, Grupul Żabka va dobândi experiență și cunoștințe ce vor permite luarea unor decizii informate cu privire la investițiile ulterioare în România, și alegerea unor domenii adiționale de dezvoltare din portofoliul mai larg al Grupului.
„Suntem foarte entuziasmați de parteneriatul cu Grupul Żabką și credem că este pasul care va împinge organizația noastră la un nivel superior. Fundamentul pe care se bazează acest parteneriat este solid, deoarece împărtășim valori asemănătoare, suntem aliniați în privința oportunităților de pe piața românească și avem entuziasmul necesar pentru a fructifica aceste oportunități. Ceea ce a cântărit foarte mult în decizia noastră de a intra în parteneriat cu Żabka sunt posibilitățile imense disponibile pentru clienții, angajații și furnizorii noștri”, a afirmat Radu Trandafir, Manager Strategie DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie FMCG este o afacere de familie cu o vastă experiență în domeniu, bucurându-se de un respect semnificativ în România, fiind administrată în prezent de a doua generație de antreprenori. În decursul celor aproape 30 de ani de activitate, DRIM a construit o infrastructură logistică extinsă și și-a consolidat poziția de partener solid pentru furnizorii săi și proprietarii magazinelor tradiționale. Datorită acestui fapt, DRIM a devenit una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, angajând peste 800 de persoane și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale.
Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului. Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului. Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei.