GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
După ce fuziunea dintre GfK și NielsenIQ s-a blocat pentru că nu a îndeplinit criteriile de concurență necesare pentru a fi eligibile, GfK a semnat cu YouGov un nou acord pentru vânzarea panelului de consumatori. În urma acestei tranzacții, fuziunea dintre GfK și NielsenIQ poate fi definitivată.
„După o analiză atentă a tuturor opțiunilor și în urma acordului dat de acționarilor noștri, am decis să facem acest pas pentru a merge mai departe în procesul de fuziune dintre GfK și NielsenIQ și GfK. Cu YouGov, credem cu tărie că am găsit viitorul proprietar perfect pentru panelul de consumatori și o soluție în interesul tuturor părților implicate - în special pentru clienții și angajații noștri”, a explicat Lars Nordmark, CEO și CFO interimar al GfK.
Panelul de consumatori al GfK cuprinde peste 100.000 de gospodării, cu paneluri în 16 țări europene, și produce date privind achizițiile gospodăriilor reprezentând peste 50% din PIB-ul european și peste 145 de milioane de gospodării de consumatori. Potrivit informațiilor publicate YouGov, achiziția sa reprezintă o tranzacție de 315 milioane euro.
Citește și Alina Gamauf preia conducerea departamentelor de Expansiune și Property din cadrul Carrefour România
„Această tranzacție este importantă pentru noi din punct de vedere strategic, extinzându-ne și mai mult oferta în sectorul FMCG, care este insuficient exploatat, aducând cu ea relații de lungă durată cu o bază de clienți de top. Abordarea GfK în ceea ce privește colectarea de date și acoperirea lor geografică este extrem de complementară pentru YouGov și suntem norocoși că am fost în măsură să facem această achiziție, care aduce oportunități de creștere viitoare interesante. Credem că această tranzacție va contribui la planul YouGov de a deveni compania de cercetare de piață numărul 1 în lume”, a declarat Stephan Shakespeare, directorul general al YouGov.
În urmă cu un an, NielsenIQ și GfK, doi dintre cei mai importanți jucători din piața de research globală, au semnat acordul de fuziune, tranzacție supusă aprobării autorităților de concurență. Condiția ca fuziunea să fie aprobată era ca GfK să renunțe întâi la panelul de consumatori. În acest moment, având în vedere acoperirea globală a celor două companii, dar și capacitățile de măsurare și tehnologie inovatoare, NielsenIQ și GfK combinat vor oferi cea mai completă și clară viziune asupra comportamentului de cumpărare al consumatorilor.