Cinci ani de Glovo în România: Quick commerce-ul a ajuns să reprezinte 30% din total business
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, a împlinit cinci ani de activitate pe piața locală. În acest timp, România a ajuns a doua țară din grup, după volumele rulate, și a treia în privința valorilor tranzacționate, dupa Spania și Italia. Mai mult, după cinci ani de activitate divizia de quick-commerce a ajuns să reprezinte 30% din total business, după cum a povestit Alexandra Dinovici, General Manager Glovo România, pentru Progresiv.
După o creștere de 45% a businessului anul trecut față de 2021, Glovo își păstrează ritmul de creștere și în acest an, în special pe verticala de comerț rapid. „Pentru divizia de food ritmul de creștere a încetinit. Vorbim de un ritm single digit versus double digit pentru divizia de q-commerce, dar cumva aceste majorări sunt în linie cu piața, reflectă trendurile din piață. Segmentul de food este într-o descreștere accelerată, confirmată de mai multe industrii. Glovo nu a absorbit toată această descreștere”, a declarat Alexandra Dinovici.
Motivele pentru care Glovo România nu a resimțit această involuție a industriei food este comportamentul de consumator diferit, după cum a explicat GM-ul companiei. „Pentru Glovo ce simțim că s-a întâmplat a fost că comportamentul din pandemie și imediat după pandemie s-a integrat în comportamentul normal de consum. Adică chiar dacă a pornit ca o nevoie s-a transformat într-un comportament regular. Ce ne confirmă nouă lucrul ăsta este recurența utilizatorilor, produsele comandate și frecvența comenzilor”, a spus Alexandra Dinovici.
Citește și: România, o piață cu potențial de a deveni lider global pentru Glovo
În momentul de față, zona de food este predominantă în cadrul Glovo, divizia de quick commerce, care cuprinde livrarea ultra-rapidă din cadrul centrelor de microfulfillment (Glovo Express), cumpărăturile de la jucătorii de retail alimentar și cele de la magazinele specializate, reprezintă aproximativ 30% din business.
De altfel, ambiția Glovo România este ca zona de quick-commerce să ajungă să reprezinte 50% din business în următorii ani. Factorii care vor ajuta în acest sens sunt consolidarea diviziei în top cinci orașe din țară, unde potențialul este considerabil mai mare, precum și diversificarea categoriilor și creșterea numărului de produse prin încheierea de noi parteneriate. În acest sens, platforma se pregătește să anunțe în curând un nou parteneriat cu un mare retailer alimentar.
Cât despre retailul specializat, Alexandra Dinovici menționează zona de petshop, florăriile și electrocasnicele ca fiind în creștere accelerată, de altfel, piața de flori din București fiind a doua la nivelul celor 125 de țări din grup.
Citește și: Quick commerce, de la super nișă la oportunitate pentru jucătorii din e-groceries
Cinci ani de Glovo România
Pe lângă dezvoltarea de noi parteneriate, planurile Glovo pentru acest an includ și extinderea la nivelul orașelor din România. Primii cinci ani ai Glovo pe plan local au însemnat o concentrare foarte mare pe îndeplinirea obiectivului de expansiune și consolidare locală, astfel încât acum Glovo este disponibil în 75 de orașe din România, iar printre cele mai active orașe în care platforma operează se numără București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța. Numărul de parteneri Glovo a continuat să crească, iar în prezent cuprinde peste 12.000 de locații partenere active, din diferite categorii de produse, un procent semnificativ fiind reprezentat de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri).
Nu în ultimul rând, planurile companiei de a crește vizează și echipa locală, ce în prezent numără cca. 200 de angajați permanenți. Totodată, România este un hub regional - este cea mai mare piață din regiune și ocupă al doilea loc în rețeaua Glovo, care este formată din 25 de țări. În acest context, în biroul din București activează și echipele regionale care asigură, alături de echipele locale, continuarea operațiunilor Glovo din România, Republica Moldova, Serbia, Croația, Muntenegru, Slovenia, Bosnia și Herțegovina și Bulgaria.
De la lansarea Glovo pe piața din România, utilizatorii au plasat peste 66 de milioane de comenzi, iar peste 275 de milioane de produse au fost livrate. Un utilizator din Cluj-Napoca a plasat nici mai mult, nici mai puțin de 3328 de comenzi în ultimii 5 ani. Acest lucru înseamnă că acest utilizator a efectuat, în medie, aproximativ 2 comenzi pe zi timp de 5 ani, iar cea mai scumpă comandă înregistrată pe Glovo îi revine unui utilizator care a comandat produse de la supermarket în valoare de aproximativ 12.000 de euro.
În prezent, flota parteneră a companiei numără peste 6.500 de curieri activi care livrează prin intermediul platformei. Recordul pentru cele mai multe comenzi livrate îi revine unui curier din care a onorat aproape 34.000 de comenzi de-a lungul celor 5 ani.