Brandul și prețul, importanță secundară în alegerea înghețatei

Cu o incidență ridicată vara, înghețata pare să recruteze tot mai mulți consumatori și în extrasezon, aproximativ opt din zece români declarând că includ acest produs în alimentația lor în sezonul rece, arată un studiu Kantar TNS realizat pentru revista Progresiv. Cu toate acestea, românii rămân conservatori în ceea ce privește aromele. Astfel, variantele clasice, de ciocolată/cacao și vanilie, atrag unu din doi consumatori și, mai mult decât atât, doar 13% privesc noutatea aromei sau a ambalajului ca pe un criteriu important în achiziție. Brandul și prețul, importanță secundară în alegerea înghețatei

Deloc surprinzător, înghețata se bucură de o incidență ridicată în consum în sezonul cald, 99% dintre consumatorii români declarând că obișnuiesc să consume acest produs vara. Mai mult decât atât, patru din zece persoane consumă înghețată cu o frecvență foarte ridicată, de cel puțin patru ori pe săptămână, în timp ce alți patru din zece români declară un consum de o dată până la trei ori pe săptămână.
La nivel declarativ, situația arată bine și dacă vorbim despre sezonul rece, 77% dintre persoanele intervievate susținând că obișnuiesc să consume înghețată, aceștia declarând un consum de cel puțin o dată pe lună. În proporție semnificativ mai mare, se observă un consum mai accentuat în rândul femeilor, dar și al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani și al consumatorilor din mediu urban.

Supermarketul, canalul principal de achiziție

În ultimul an, înghețata a fost achiziționată cel mai des din supermarketuri, mai mult de unu din doi cumpărători optând pentru acest canal de vânzare. Clasamentul este completat de magazinele de cartier (19%) și hypermarketuri (17%). Interesant este faptul că, deși sunt tot mai prezente la nivel național, tonetele de înghețată și gelateriile nu reușesc încă să câștige cumpărători, mai puțin de 1% dintre respondenții studiului Kantar TNS declarând că optează pentru aceste canale de vânzare. „Merită menționat faptul că și la capitolul achiziție se remarcă diferențe la nivel de segmentare socio-demografică. Minimarketurile și magazinele de cartier sunt alese în principal de oamenii din zonele rurale, în timp ce supermarketul este canalul de achiziție preferat de cei cu studii superioare, cu vârsta cuprinsă între 30 și 44 de ani. Dacă ne referim însă la consum, se remarcă diferențe semnificative privind locația: produsul este consumat acasă într-o mai mare măsura de către persoanele inactive, cu vârsta de peste 45 ani din mediul rural, pe când persoanele active de 18-29 ani și cele din urban, consumă înghețata în special afară, on the go”, punctează reprezentanții Kantar TNS.

Tot la capitolul obiceiuri de consum trebuie precizat faptul că aproape 80% dintre respondenți afirmă că mănâncă înghețata împreună cu familia, cu preponderență persoanele de peste 30 ani, cu copii, iar aproximativ un sfert dintre cei intervievați o consumă când sunt singuri. De altfel, procentele sunt perfect explicabile dacă ne uităm la tipul de înghețată consumată de români. Astfel, doi din trei români optează pentru varianta la cutie, în timp ce unu din doi români preferă înghețata la cornet sau cea pe băț. „Prin comparație cu anul 2016, topul preferințelor legat de tipul de înghețată s-a schimbat, acum înghețata preferată fiind cea la cutie, față de anul 2016 când pe prima poziție se afla varianta single portion. Interesant este faptul că există o înclinație mai mare către variantele glazurate, două treimi dintre persoanele care consumă înghețată pe băț preferând un sortiment glazurat”, mai punctează reprezentanții Kantar TNS.

O poziție bună în clasamentul tipului de înghețată consumat o au și vafa, înghețata la pahar și cea tip sendviș, unu din trei români declarând că obișnuiește să consume aceste sortimente. Cu mai puțină notorietate în rândul consumatorilor sunt sorbetul, înghețata de iaurt sau gelato, acestea din urmă fiind consumate în medie de unu din zece români.

Citește mai multe AICI. 

tazz
Tazz: Comenzile de înghețată s-au dublat în iunie față de aceeași lună a anului trecut
În prima lună de vară comenzile de înghețată plasate pe aplicația de food-delivery Tazz au înregistrat o creștere de 70% față de 2023, iar...
Alpin, focus major pe categoria de înghețată, după o creștere de 30% în 2023
Alpin, focus major pe categoria de înghețată, după o creștere de 30% în 2023
După ce a înregistrat o creștere valorică de circa 30% în categorie, mult peste media pieței, producătorul de înghețată Alpin mizează pe...
O nouă etapă de dezvoltare pentru businessul Alpin57Lux
O nouă etapă de dezvoltare pentru businessul Alpin57Lux
După un avans de două cifre în acest an, 2024 are toate premisele să devină unul și mai bun pentru Alpin57Lux, mai ales pentru segmentul de...
Creșterea, scenariul de bază cu care lucrează Unilever, liderul pieței de înghețată
Creșterea, scenariul de bază cu care lucrează Unilever, liderul pieței de înghețată
După un prim semestru în care piața de înghețată a raportat un avans de 27%, 2022 este fără doar și poate un an de creștere double digit...
Înghețata, evoluții competitive între impuls și consum casnic
Înghețata, evoluții competitive între impuls și consum casnic
Deși o categorie de impuls, pandemia a dat o nouă față pieței de înghețată, favorizând creșterea produselor destinate consumului casnic....
Înghețata, o piață ale cărei vânzări nu au „înghețat” deloc în pandemie
Înghețata, o piață ale cărei vânzări nu au „înghețat” deloc în pandemie
Deși o categorie mai degrabă de impuls, destinată ocaziilor de consum externe, înghețata nu a bifat scăderile majore estimate odată cu...