Băcănia Rod: Magazinele specializate vor merge foarte bine pe termen mediu și lung

Într-o piață în care discounterii dau tonul creșterii pe plan local, proprietarii Băcăniei Rod, retailer construit în jurul produselor românești, pledează pentru viitorul magazinelor specializate. Băcănia Rod deține trei magazine în Capitală, două dintre locații fiind inaugurate în primăvara anului trecut. Investiția în cele două locații s-a ridicat la 80.000 de euro și nu include stocul de marfă. Băcănia Rod: Magazinele specializate vor merge foarte bine pe termen mediu și lung

”Băcaniile vor merge foarte bine pe termen mediu și lung. Oamenii caută produse de calitate și magazine specializate de unde să le achiziționeze. Încă suntem o piață în formare și în creștere pe acest segment. Mai avem cale lungă pănă la maturizare. Urmăm totuși calea Occidentului în acest sens, de aceea mă aștept să vedem din ce în ce mai multe magazine de acest tip”, spune Liviu Rogojan, co-fondatorul băcăniei.

Astfel, retailerul are pe listă pentru anul acesta extinderea rețelei cu o nouă locație, dar și majorarea vânzărilor cu 25%. ”Suntem pe un trend ascendent, iar magazinele lansate anul trecut au trecut de breakeven, ceea ce este un lucru foarte bun. Ne bucură faptul că că în continuare conceptul nostru își găsește noi clienți din București și din țară. Primim constant solicitări de deschidere de locații Băcănia Rod în țară și analizăm cu atenție această oprtunitate. Totuși, mai avem până să ajungem în acel punct, având în vedere că Bucureștiul nu este acoperit în totalitate”, este de părere Liviu Rogojan.


Te-ar putea interesa și: Concepte de retail inovatoare care transformă experiența de cumpărături


În ceea ce privește modelul de business, retailerul a rămas fidel conceptului inițial, singurele schimbări fiind la nivel de sortimentație. Astfel, pe rafturile Băcăniei Rod sunt disponibile, pe lângă produsele marcă proprie, și alimente provenite de la mici producători din Grecia (ulei, brânză, măsline, diverse salate), Italia (mezeluri, brânzeturi) și Olanda (cașcavaluri). Cu toate acestea, produsele Băcănia Rod performează în continuare foarte bine, reprezentând aproximativ 30% din vânzare.

În 2021, compania a raportat o cifră de afaceri de 3,15 milioane de lei, în creștere cu 34% față de anul precedent, iar profitul s-a ridicat la aproximativ 300.000 de lei, în scădere față de anul anterior. ”Nu ne este nici mai greu și nici mai ușor decât le este altor retaileri în această perioadă. Armele noastre sunt aceleași ca și până acum: produse și servicii de calitate și o apropiere mai mare față de client”, concluzionează Liviu Rogojan.

Băcănia Rod, retailerul pentru care reinventarea face parte din strategia de dezvoltare
Băcănia Rod, retailerul pentru care reinventarea face parte din strategia de dezvoltare
În timp ce pentru multe businessuri pandemia a venit cu dificultăți greu de depășit, pentru altele a reprezentat o perioadă bună de reașezare...
Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Deschisă în primăvara anului trecut, Băcănia Yama a mizat pe legătura cu gusturile copilăriei pentru a atrage clienți noi într-o perioadă...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Într-o lume în care timpul pare o fi o resursă tot mai prețioasă și digitalul e pus la rang de rege, în retailul fizic apar în continuare...
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Asistăm deja de câțiva ani la o dezvoltare accelerată a retailului specializat, iar acest fenomen a depășit și granițele Capitalei. Însă...