Băcănia Rod: Magazinele specializate vor merge foarte bine pe termen mediu și lung
Într-o piață în care discounterii dau tonul creșterii pe plan local, proprietarii Băcăniei Rod, retailer construit în jurul produselor românești, pledează pentru viitorul magazinelor specializate. Băcănia Rod deține trei magazine în Capitală, două dintre locații fiind inaugurate în primăvara anului trecut. Investiția în cele două locații s-a ridicat la 80.000 de euro și nu include stocul de marfă.
”Băcaniile vor merge foarte bine pe termen mediu și lung. Oamenii caută produse de calitate și magazine specializate de unde să le achiziționeze. Încă suntem o piață în formare și în creștere pe acest segment. Mai avem cale lungă pănă la maturizare. Urmăm totuși calea Occidentului în acest sens, de aceea mă aștept să vedem din ce în ce mai multe magazine de acest tip”, spune Liviu Rogojan, co-fondatorul băcăniei.
Astfel, retailerul are pe listă pentru anul acesta extinderea rețelei cu o nouă locație, dar și majorarea vânzărilor cu 25%. ”Suntem pe un trend ascendent, iar magazinele lansate anul trecut au trecut de breakeven, ceea ce este un lucru foarte bun. Ne bucură faptul că că în continuare conceptul nostru își găsește noi clienți din București și din țară. Primim constant solicitări de deschidere de locații Băcănia Rod în țară și analizăm cu atenție această oprtunitate. Totuși, mai avem până să ajungem în acel punct, având în vedere că Bucureștiul nu este acoperit în totalitate”, este de părere Liviu Rogojan.
Te-ar putea interesa și: Concepte de retail inovatoare care transformă experiența de cumpărături
În ceea ce privește modelul de business, retailerul a rămas fidel conceptului inițial, singurele schimbări fiind la nivel de sortimentație. Astfel, pe rafturile Băcăniei Rod sunt disponibile, pe lângă produsele marcă proprie, și alimente provenite de la mici producători din Grecia (ulei, brânză, măsline, diverse salate), Italia (mezeluri, brânzeturi) și Olanda (cașcavaluri). Cu toate acestea, produsele Băcănia Rod performează în continuare foarte bine, reprezentând aproximativ 30% din vânzare.
În 2021, compania a raportat o cifră de afaceri de 3,15 milioane de lei, în creștere cu 34% față de anul precedent, iar profitul s-a ridicat la aproximativ 300.000 de lei, în scădere față de anul anterior. ”Nu ne este nici mai greu și nici mai ușor decât le este altor retaileri în această perioadă. Armele noastre sunt aceleași ca și până acum: produse și servicii de calitate și o apropiere mai mare față de client”, concluzionează Liviu Rogojan.