Băcănia lu’ Furdui, un concept gândit „de dragul vremurilor trecute”

Deschisă în primăvara acestui an, Băcănia lu’ Furdui și-a dorit să ducă ideea de magazin gastronomic la un alt nivel, unul care să combine două nevoi într-un singur loc: aprovizionarea pentru acasă, dar și posibilitatea unui brunch rapid. Conceptul de băcănie-bistro se bazează pe experiența unuia dintre owneri în lumea gastronomică și reușește să facă diferența într-o lume a magazinelor de nișă din moment ce calitatea și gustul produselor listate sunt riguros analizate de un Chef cunoscut în industria HoReCa.

Apetitul pentru produse locale, cât și dorința de a sprijini economia locală într-un an ca 2020 au creat contextul necesar dezvoltării băcăniilor, mai ales în zonele cu populație cu educație și venituri peste medie. Între acestea scrie deja istorie și Băcănia lu’ Furdui, un concept care a plecat de la deviza „de dragul vremurilor trecute”. Gândit de un Chef bucătar din județul Botoșani și soția sa, conceputul de băcănie – bistro aflat pe bulevardul Decebal, numărul 18, pune la un loc toate tradițiile culinare ale României sub formă de bragă, sărățele cu chimen sau plăcinta cu mere.

„Dragostea pentru hrană și respectul autenticității au fost doar câteva dintre criteriile ce au stat la baza deschiderii băcăniei. Încă din anul 2019 am avut în plan deschiderea unei băcănii, dar apoi a venit pandemia și am fost puțin speriați”, spun Silviu și Adriana Furdui. Planul a rămas însă în picioare și avea să prindă contur definitiv în luna aprilie a acestui an când, după o investiție de peste o sută de mii de euro, Băcănia lu’ Furdui a fost gata pentru feedbackul bucureștenilor și nu numai. „Fiecare sortiment din băcănie, fie zacuscă, dulceață sau orice fel de cutie de biscuiți, l-am gustat și am analizat produsul astfel încât pe rafturile băcăniei să avem doar produse de înaltă calitate. Și zicem noi că am reușit să avem etichetele celor mai bune produse”, declară fondatorii.

Listarea produselor, bazată pe gust și calitate

Care a fost avantajul lor? De-a lungul anilor au administrat două restaurante și acum dețin și Laboratorul de Sarmale în București. Drept urmare, a contribuit foarte mult experiența lui Chef Furdui în lumea gastronomiei în momentul în care a fost făcută selecția produselor listate în băcănie. „Am dorit să facem și să avem o legătură strânsă între meniul à la carte și produsele din băcănie. Gătim în mare parte doar cu produse din băcănie, cu legume și carne de la producători locali și încercăm ca acest hibrid, cum îi place soțului meu să zică, să fie pe placul clienților noștri”, povestește Adriana Furdui. Întrebați dacă iau în calcul și extinderea pe zona de producție pentru retail, pe lângă Laboratorul de Sarmale, cei doi spun că la momentul actual este foarte greu să se gândească la acest lucru având în vedere contextul pandemic. „Ne dorim să creștem băcănia, să afle oamenii ce mâncare a gândit Chef Silviu Furdui pentru bistro-ul din băcănie și apoi, dacă va fi timp, ne vom gândi și la al treilea business”, spun fondatorii.

În jur de 600 de produse sunt disponibile în prezent pe rafturile Băcăniei lu’ Furdui, într-un spațiu care are 130 de metri pătrați. Proprietarii sunt în continuă căutare de produse noi și spun că, până la finalul acestui an, sortimentația va fi completată cu alte aproape trei sute de specialități. La baza căutărilor sunt alimentele autentice și cât mai puțin procesate pentru că oamenii care calcă pragul Băcăniei lu’ Furdui vor să mănânce cât mai natural, chiar dacă asta înseamnă prețuri peste nivelul din supermarketuri, pentru că sunt persoane cu venituri peste medie. Mai mult, fondatorii sunt de părere că o băcănie trebuie să aibă listate produse proprii și, totodată, care nu sunt disponibile în comerțul modern. Și, deși acest principiu pare greu de atins pe piața locală, soții Furdui nu se abat de la el. „Spre exemplu, am pregătit o gamă de produse ce vor fi pe rafturile băcăniei din luna septembrie - dulcețuri, diferite tipuri de zacuscă, siropuri și compoturi. Noi nu putem să le procesăm pe toate, dar avem o colaborare bună cu producătorii buni din țară”, spun aceștia.

Citește mai multe AICI. 

Băcănia Rod, retailerul pentru care reinventarea face parte din strategia de dezvoltare
Băcănia Rod, retailerul pentru care reinventarea face parte din strategia de dezvoltare
În timp ce pentru multe businessuri pandemia a venit cu dificultăți greu de depășit, pentru altele a reprezentat o perioadă bună de reașezare...
Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Deschisă în primăvara anului trecut, Băcănia Yama a mizat pe legătura cu gusturile copilăriei pentru a atrage clienți noi într-o perioadă...
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Într-o lume în care timpul pare o fi o resursă tot mai prețioasă și digitalul e pus la rang de rege, în retailul fizic apar în continuare...
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Asistăm deja de câțiva ani la o dezvoltare accelerată a retailului specializat, iar acest fenomen a depășit și granițele Capitalei. Însă...
„Frumosul” ardelenesc, transformat în rețeta de business a Băcăniei Faine
„Frumosul” ardelenesc, transformat în rețeta de business a Băcăniei Faine
Dacă pentru anumite businessuri pandemia a pus lacătul pe ușă, pentru altele a însemnat o oportunitate de dezvoltare. Compania care a pus bazele...