„Frumosul” ardelenesc, transformat în rețeta de business a Băcăniei Faine
Dacă pentru anumite businessuri pandemia a pus lacătul pe ușă, pentru altele a însemnat o oportunitate de dezvoltare. Compania care a pus bazele rețelei Băcănia Faină din București, specializată pe linii de autoservire, a mutat o parte din activitatea din HoReCa în retailul specializat. A investit într-un abator, a deschis șapte băcănii și vizează inaugurarea altor trei locații până la finalul acestui an pentru că, după cum spun acționarii, „anumite oportunități sunt de neratat”.
Pandemia de COVID-19 a îndreptat atenția consumatorilor mai mult spre produsele locale, iar un studiu recent realizat de iSense Solutions arată că 74% dintre consumatorii din mediul urban au cumpărat produse locale din dorința de a susține micile afaceri. Pe acest fond, în peisajul retailului românesc și-au făcut loc tot mai multe băcănii care au facilitat accesul consumatorilor la producătorii locali. Printre acestea se numără și Băcănia Faină, o rețea ajunsă la șapte locații în mai puțin de un an de la prima inaugurare. Businessul reprezintă o adaptare la condițiile anului 2020 când, spun fondatorii, planurile de a intra în retailul specializat a fost grăbit de pandemie.
„Noi am început cu cantine, acesta era proiectul nostru inițial, dar, din cauza pandemiei când tot ce ține de HoReCa a fost închis, am decis să deschidem mai repede băcăniile”, spune Roxana Blenche, Chef Manager Băcănia Faină. Prima locație a fost inaugurată pe șoseaua Alexandriei 84, în august 2020, iar în spatele acestei băcănii exista deja un întreg ecosistem. În primul rând, a fost nevoie de un abator care să susțină aprovizionarea băcăniilor cu produse proprii.
„Aveam un abator unde procesăm carne și, în același timp, și afumăturile sunt făcute de noi. Din gama disponibilă în magazin, în cazul afumăturilor 70% sunt produse de noi. Ne-am dorit să facem afumături tradiționale pentru că, din păcate, aceste rețete vechi s-au pierdut în timp și toată lumea produce la nivel industrializat. Noi am spus că dacă tot facem ceva, să fie de calitate și respectivul gust să te ducă cu gândul acasă”, explică Roxana. Pe lângă specialitățile din carne, care rămân cele mai căutate, compania produce și alte sortimente aflate în topul celor mai căutate produse. „Așa cum spuneam, noi eram specializați pe linii de autoservire, iar în timpul pandemiei nu am dat oameni afară, am susținut salariile și am luat decizia să extindem producția în zona de produse de băcănie, cum ar fi pateul de casă, icrele, salata de toamnă, zacusca de fasole. Echipa noastră de bucătari, adică în jur de 20 de persoane, se ocupă de acest proiect”, completează Roxana. Pâinea este făcută tot de echipa companiei, la fel și sortimentele care includ mâncare gătită, cum ar fi sarmalele, ficățeii, rața umplută, puiul umplut. Toate acestea poartă semnătura Roxanei Blenche, Chef de renume internațional.
Cât despre producătorii locali, formarea unei rețele de distribuție s-a transformat într-una dintre sarcinile grele pentru acționarii Băcăniei Faine în condițiile în care, din dorința de a susține producătorii locali, nu au listat nimic din import, ci au căutat exclusiv brandurile mici, românești. „A fost foarte greu să găsim producătorii, încă nu i-am găsit pe toți, tot căutăm. Durează foarte mult timp și la început m-am ocupat numai eu. Acum au preluat din această sarcină și colegii mei. Suntem în căutare de producători locali, cu produse bune, cu un raport calitate-preț foarte bun și cu o capacitate de producție ceva mai mare care să poată să susțină cererea venită dinspre toate locațiile noastre”, susține Chef managerul.
Citește articolul complet AICI.