Auchan aduce pe piața din România Auchan GO, primul magazin complet automatizat
Retailerul francez Auchan va lansa în luna aprilie primul magazin complet automatizat de pe piața din România sub brandul Auchan GO, au anunțat, în premieră pe scena Conferinței Progresiv - Back to the Future, Tiberiu Dănețiu, Director de Marketing Auchan Retail România, și Teodor Șerban, Director Eficiență și Proiecte Auchan Retail România.
"Auchan GO este un concept în care avem tehnologie, cunoaștem nevoile clienților și încercăm astfel să realizăm o experiență de cumpărături plăcută, fluidă. Fără case de marcat, fără coșuri, fără numerar - singurul lucru de care ai nevoie e aplicația Auchan și un card bancar înrolat în aplicație", a explicat Tiberiu Dănețiu, pe scena Conferinței Progresiv - Back to the Future.
Mai exact, Auchan GO se va lansa în aprilie 2024 în București, cu o suprafață de aproximativ 70 de metri pătrați și peste 1.500 de SKU-uri din 20 de categorii. "Spațiul este dotat cu peste 70 de camere și 3.000 de senzori, pentru că este despre digitalizarea 100% a unui magazin fizic. Cu aceste tehnologii, vom ajunge să avem date despre interacțiunea consumatorilor cu fiecare produs în parte, date tranzacționale, date despre parcursul clienților. Toate acestea ne vor permite să înțelegem comportamentul și parcursul clientului, iar asta va ajuta la luarea deciziilor în timp real. Ajungem să avem date la secundă în legătură cu comportamentul clienților în magazin", a adăugat Teodor Șerban.
Magazinul Auchan GO este primul magazin complet automatizat lansat pe piața locală. De-a lungul timpului, au existat mai multe tentative, din partea unor jucători independenți, de a lansa astfel de inovații, dar care nu au reușit să treacă proba timpului. Auchan GO este prima astfel de locație lansată de o rețea de retail din România.
Conceptul Auchan GO a fost lansat anul trecut în Franța, fiind extins în același an și în Polonia. În cazul magazinului din Polonia, peste 40% din gama de produse este reprezentat de marcă privată. Tehnologia din magazin este furnizată de Trigo, o companie din Israel specializată în programe care facilitează o experiență de shopping rapidă. Clienții trebuie să scaneze cardul de credit și să își înregistreze numărul de telefon în terminalul instalat la intrarea în magazin. Plata este realizată automat după ce consumatorul pleacă din magazin, acesta primind o factură digitală pe telefonul mobil. Sistemul nu colectează niciun fel de date legate de recunoașterea facială sau biometrică a clienților.
Polonia a fost prima țară în care conceptul Auchan GO este complet operațional pentru cumpărători. Planurile vizează deschiderea a aproximativ 40 de magazine sub acest format în următorii ani.
Pentru Auchan, oportunitățile în 2024 vin din strategia bazată pe discount și preț de vânzare. Mai mult decât atât, retailerul plănuiește lansarea francizei Auchan. „2024 o să fie cel puțin la cel de dinamic ca 2023, însemnând că mă aștept la schimbări în piață. Vom vedea cum va evolua piața din perspectiva fuziunilor, pentru că orice consolidare vine cu provocări, dar și cu multe oportunități. Pentru Auchan, 2024 este anul în care implementăm ce am construit până acum: confirmarea modelului de discount, rolloutul pe formatul de supermarket de 2000 de metri pătrați, unde modelul este confirmat, vom începe rolloutul pe formatul de hipermarket de 7500 de metri pătrați și vom lansa franciza Auchan. În plus, vom inaugura în primul trimestru al acestui an și primul magazin autonom Auchan. Știm exact care sunt pașii următori pentru că suntem într-o etapă coerentă de câțiva ani”, a precizat într-un interviu anterior, acordat Progresiv, Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.