FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări

Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări

Aldi Nord

Retailerul Aldi Nord urmărește să își simplifice structura de vânzări și să optimizeze lanțul logistic pentru magazinele sale din Germania. Până la finalul acestui an, două dintre cele 22 de subsidiare locale ale Aldi ar urma să fie închise.

În cele 146 de magazine impactate lucrează 2.000 de angajați, care vor fi repartizați către alte șase regiuni din apropiere. După închiderea celor două huburi regionale vor rămâne doar 20 de entități regionale Aldi Nord. La începutul acestui program de eficientizare operațională, demarat în urmă cu peste șase ani, Aldi Nord opera 35 de subsidiare locale. Compania Aldi Süd, care face parte din același grup, gestionează 25 de centre regionale din sudul Germaniei, totalizând, împreună cu Aldi Nord 45 de centre. Spre comparație, competitorul Lidl deține 39 de companii regionale pe teritoriul Germaniei, 22 regăsindu-se pe același ”teritoriu” cu Aldi Nord.

Potrivit surselor din industrie, multe dintre centrele logistice atașate acestor centre regionale sunt depășite din punct de vedere al dotărilor și nu pot susține eficient costurile în creștere cu gamele de produse în continuă dezvoltare. Acest lucru se întâmplă pentru că gamele standard de produse Aldi s-a dezvoltat accelerat în ultimii ani, ceea ce a pus presiune pe structura logistică. Dacă în 2015 sortimentația standard de produse a Aldi Nord era compusă din 1.183 de SKU-uri, în 2022 numărul acestora a crescut la 1.866, un avans de aproape 60%. De asemenea, o parte din sarcinile huburilor regionale au fost deja centralizate în toamna anului 2022. La acel moment, achizițiile regionale de fructe și legume, produse de panificație și articole locale au fost preluate de organizația centrală de achiziții.

Mutarea face parte dintr-un pachet de măsuri pe termen lung prin care Aldi își propune să îmbunătățească eficiența și profitabilitatea. Discounterul a adoptat în 2017 un program strategic de restructurare de 5,2 miliarde de euro. În consecință, rezultatele Aldi Nord au scăzut pentru prima dată în istorie în 2018, când retailerul a început să-și modernizeze toate magazinele germane și internaționale sub conceptul ANIKo (Aldi Nord Instore Konzept). De asemenea, sistemul operațional al sediului central a fost reorganizat fundamental. Abia în 2020 Aldi Nord a reușit să ajungă în zona de profit. În ultimii zece ani, discounterul a închis aproximativ 200 de magazine în Germania. Potrivit companiei, retailerul operează în prezent în jur de 2.200 de puncte de vânzare în nordul și estul Germaniei.

După o fază lungă de optimizare, consolidarea rețelei de vânzări la Aldi Nord pare să fi ajuns la final. În toamna anului trecut, grupul Aldi Nord a anunțat un plan ambițios pe trei ani: până în 2026, discounterul intenționează să-și extindă rețeaua de magazine europene de la 5.300 de magazine la peste 6.000 de locații. Accentul va fi pus pe piețe precum Franța, Polonia și Spania. În acest scop, discounterul a creat deja în septembrie anul trecut o nouă structură de holding internațional special pentru afacerile sale internaționale. Veniturile generate în afara Germaniei reprezintă aproximativ 50% din vânzările grupului Aldi Nord, de 27 de miliarde de euro în 2022. În plus, Aldi Nord deține și businessul american Trader Joe's, care generează o cifră de afaceri estimată la 16,5 miliarde dolari.

Spre deosebire de alți comercianți cu amănuntul, a căror expansiune stagnează în prezent, în multe cazuri din cauza ratelor ridicate ale dobânzilor la împrumuturi, Aldi este în mare măsură independentă de piața externă de capital. Discounterul funcționează aproape în întregime fără capital extern.

Articol scris în exclusivitate pentru Progresiv de către Sebastian Rennack, International Retail Analyst. Sebastian este fondatorul Aletos Advisory, analist de retail recunoscut la nivel internațional și colaborator de lungă durată al Lebensmittel Zeitung, principalul săptămânal german de afaceri pentru sectorul FMCG și retail alimentar. Are o vastă experiență practică în industrie ca fost membru al echipelor internaționale de operațiuni ale Schwarz Group și Metro Group din Polonia, Ucraina și Rusia. La Conferința Progresiv, Sebastian Rennack ne va vorbi despre cum discounterii au ajuns să fie prinși la mijloc între popularitatea tot mai crescută a supermarketurilor și focusul pe eficientizare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content