Europa de Vest: ieftin, Europa de Est: mult si scump | Progresiv

In timp de consumatorii din Europa de Vest s-au orientat anul trecut spre produse mai ieftine, cei din Europa de Est au ales sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe. Europa de Vest: ieftin, Europa de Est: mult si scump

Aceasta este principala concluzie a unui studiu comparativ intre tarile europene privind schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza realizat de compania GfK in perioada octombrie - noiembrie 2008. GfK a ales pentru comparatie doua categorii de tari ale Europei - pe de o parte, Franta, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie – iar, pe de alta parte, tari mai apropiate de Romania, precum Polonia si Rusia.

Dintre tarile Europei de Vest analizate, cea care a cunoscut cea mai mare rata a inflatiei la alimente este Marea Britanie (9,3%). Aici, consumatorii nu au absorbit in totalitate cresterea preturilor si au cheltuit doar cu 6,3% mai mult din buzunar pentru astfel de produse, sporindu-si totodata volumul de produse cumparat cu 1% si trecand in acelasi timp la marci mai ieftine. Asadar, consumatorii din Marea Britanie, confruntati cu preturi mai mari, si-au mentinut nivelul consumului, dar cumparand produse mai ieftine. La fel au reactionat si italienii si nemtii, care au preferat sa cumpere in continuare, dar au ales produse cu pret mai mic. In Franta si Olanda, consumul a fost redus, totodata trecandu-se si la produse mai ieftine.
Situatia din Polonia si Rusia este diferita. Polonezii au decis sa cumpere volume mai mari si au preferat produse mai scumpe. Prin analogie, consumatorii romani au „inghitit” preturile mai mari, au cumparat putin mai mult si au trecut la produse ceva mai scumpe in prima parte a anului trecut, cand insa efectele crizei in consumul de bunuri de larg consum nu erau inca simtite pe piata locala.

„Desi unele pareri vehiculate in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este bine sa ne bazam prea mult pe aceasta ipoteza, pentru ca ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familei din Romania continua sa fie ridicata – aproximativ 40%”, afirma Andi Dumitrescu, managing director GfK Romania.
 

Penny_magazin cu numarul 400, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
PENNY ajunge la pragul de 400 de magazine în România
PENNY România atinge pragul de 400 de magazine în România. Acest moment marchează o etapă importantă în strategia companiei de extindere și...
Deloitte: Trei sferturi dintre companii au crescut investițiile în sustenabilitate în 2022
KPMG: Sustenabilitatea este noua normalitate
Cu raportarea obligatorie a sustenabilității tot mai aproape de implementare în UE, un nou studiu KPMG arată că organizațiile cele mai mari din...
Gingas gama de produse fara Lactoza de la Laptaria cu Caimac detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Producătorul Lăptăria cu Caimac își adâncește pierderile la finalul primelor nouă luni
Pentru Agroserv Măriuța, producătorul Lăptăria cu Căimac, cel de-al treilea trimestru al acestui an a continuat să reflecte provocările din...
ECOBuun Froop.ro lansare produse noi dulceturi si conserve bio fructe si legume ecologice magazin online produse fara aditivi si zahar. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Froopt.ro lansează ECOBuun, un brand de conserve ecologice
Froopt.ro, platformă online cunoscută pentru distribuția de fructe și legume ecologice, a lansat ECOBuun, un brand dedicat dulcețurilor și...
Deschidere centru RetuRO Prahova Ariceștii Rahtivani
SGR, peste 3 miliarde de ambalaje colectate în primul an
La 12 luni de la lansarea Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, peste 3 miliarde de ambalaje...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Sierra Quadrant: Întârzierea plății facturilor devine o vulnerabilitate tot mai mare pentru economie
Economia românească se confruntă cu tot mai multe probleme care riscă să vulnerabilizeze lanțurile economice. Efectele inflației, scăderea...