US: Turnover drops for Kraft and Heinz in final separate quarter | Progresiv

American food giants Kraft and Heinz have experienced turnover drops in their second quarter, which is the last time they will post separate numbers as they have merged into Kraft Heinz this summer. US: Turnover drops for Kraft and Heinz in final separate quarter

Kraft Foods managed a 4.5 billion dollars (4 billion euros) turnover in the second quarter, down 5 % compared to the same period last year. Ketchup and soup manufacturer Heinz' turnover dropped 4 % to 2.6 billion dollars (2.3 billion euros). All in all, Kraft still managed a 500 million dollar net profit thanks to cost-cutting measures while Heinz had to take a 164 million dollars hit because of exchange rate fluctuations. Its operational profit did grow however.

It was the last time either company posted financial numbers as a separate entity. Berkshire Hathaway, billionaire and experienced investor Warren Buffett's investment company, acquired Kraft Foods in March 2015 for 10 billion dollars. It did so alongside Brazilian venture capitalist 3G Capital.

They merged Kraft with ketchup manufacturer Heinz, which was acquired 2 years ago for 28 billion dollars. Kraft Foods once belonged to the global conglomerate Kraft, which split into 2 companies in 2012: Mondelez International and Kraft Foods, with the latter focusing mostly on North America. (www.retaildetail.eu)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...