UK: Tesco Dunnhumby sale stalls but eastern European stores could fetch 3 billion pounds | Progresiv

Tesco’s sale of data arm Dunnhumby is in doubt with the supermarket reportedly struggling to come to terms with WPP. With Tesco looking to offload the firm behind its globally envied Clubcard scheme, a number of buyers expressed interest in the company. UK: Tesco Dunnhumby sale stalls but eastern European stores could fetch 3 billion pounds

Earlier this year, WPP forged ahead as the most likely buyer, however the deal has stalled in recent weeks, city sources told the Sunday Times. WPP has raised concerns with Tesco’s contract with Dunnhumby which is in place until 2020. Furthermore, the unit’s US growth potential has been called into question following itbreaking its partnership with Kroger back in April.

Tesco values Dunnhumby at 2 billion pounds but has failed to shift it at such a rate sparking speculation it could be worth as little as a quarter of that figure.

In chief executive Dave Lewis’ push to balance the books, Tesco looks set to shift as much as 3 billion pounds in the sale of its eastern European stores.

The retailer is in talks with private equity firms to offload its Polish, Czech Republic and Slovakian operations. (www.thedrum.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...