Stalinskaya, crestere la 37% a cotei de piata in 2009 | Progresiv
Conform studiilor de piata realizate de AC Nielsen, Vodka Stalinskaya a marcat, in 2009, cresterea pana la 37% a cotei de piata. De la lansarea sa in 1996 si pana in prezent, cota de piata a vodcii Stalinskaya a crescut in fiecare an, chiar si in anul curent, de criza economica.
In ultimii ani, cota valorica de piata a vodcii Stalinskaya a crescut de la 34% in 2007 la 36% in 2008 si, respectiv, la 37% in prezent. In ceea ce priveste volumul vandut, Stalinskaya a inregistrat cresteri anuale si mai semnificative, respectiv de la 26% in 2006, la 28% in 2007, 31% in 2008 si 32% in prezent.
Stalinskaya a crescut ca si cota de piata atat pe segmentul de retail, cat si in ceea ce priveste consumul in restaurante, baruri, cluburi etc (segmentul HoReCa). „Pe retail, Stalinskaya si-a mentinut pozitia de lider de piata si a crescut ca volum de la 25% cota de piata in 2008 la 26% in prezent, ramanand constanta ca si valoare. In ceea ce priveste HoReCa, cota de piata a vodcii Stalinskaya a crescut ca volum de la 39% anul trecut la 40% in momentul de fata, iar ca valoare – de la 41% la 43%”, afirma reprezentantii companiei.
Pe viitor, mai ales ca urmeaza perioada Sarbatorilor de Iarna, reprezentantii companiei se asteapta la o crestere a vanzarilor si implicit la majorarea cotei de piata. Cu toate ca in 2010 preturile vor creste ca urmare a calcularii accizelor la un curs valutar superior, reprezentantii companiei mizeaza in continuare pe o crestere a cotei de piata a produsului Stalinskaya.
Compania Prodal `94, detinuta de actionari romani, face parte din Grupul Prodal, unul dintre cei mai importanti producatori si distribuitori de bauturi alcoolice din Romania si din regiune. Prodal detine doua branduri lideri de piata pe categoriile lor – Vodca Stalinskaya (37% cota de piata din valoare) si, respectiv, Wembley Dry Gin (47% cota de piata din valoare), conform studiilor realizate de ACNieslen.
Bauturile alcoolice premium reprezinta cea mai importanta categorie de produse din portofoliul Prodal, dar compania acopera si segmentele medium si low.