RUSSIA: X5 Retail in tie-up with the national Railway Company for proximity stores chain | Progresiv

X5 Retail Group, a leading Russian food retailer, announces the signing of a memorandum of cooperation between Pyaterochka, the Company’s proximity store chain, and Railway Trading Company (“RTC”). The joint project of launching of RTC-Pyaterochkabranded retail chain is intended to open near 300 stores in Russia. Olga Naumova and Konstantin Danilov, the CEOs of Pyaterochka and Railway Trading Company, signed a memorandum of cooperation at the Fifth International Fair of Railway Equipment and Technologies EXPO 1520. RUSSIA: X5 Retail in tie-up with the national Railway Company for proximity stores chain

Railway Trading Company plans to open five RTC-Pyaterochka stores by late 2015, and near 300 stores across Russia by the end of 2019. Implementation of this project is expected to create over 5,000 jobs. The project is based on the reverse franchising model developed by X5. Under this model, Pyaterochka will be involved in the store launch and opening, as well as in comprehensive operational support, including repair and maintenance, equipment, IT solutions, staff training, logistics, advertising, marketing, etc.

Railway Trading Company will be responsible for day-to-day management of the stores. The average selling space of new stores will be 350 sq m, with a product mix that includes approximately 4,000 items. Cooperation with Railway Trading Company is in line with Pyaterochka's development strategy, which aims to achieve significant expansion of proprietary stores, while also allowing for cobranding projects with major geographically-diversified companies. The partnership will also benefit Railway Trading Company by helping to improve service level for current and formers employees of Russian Railways, their family members, as well as passengers of the global railway leader.

Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...