ROMANIA: Polish group Maspex Wadowice to take over Rio Bucovina | Progresiv

Polish Group Maspex Wadowice signed a contract for the takeover of Rio Bucovina bottled water manufacturer, the transaction being subject to approval by the Competition Council. This is the third acquisition of Maspex Wadowice Group on the Romanian market and the transaction includes the acquisition of three manufacturing facilities of Rio Bucovina, located in Vatra Dornei, Timisoara and Giurgiu, together with the Bucovina brand. ROMANIA: Polish group Maspex Wadowice to take over Rio Bucovina

Rio Bucovina is one of the largest manufacturers of natural mineral waters on the Romanian market. Rio Bucovina is the second largest player by volume, with a share of almost 10% of the bottled water market (market data for the period April-May 2015), according to AC Nielsen.

The transaction represents the 18th acquisition of Maspex Wadowice Group and the third on the Romanian market. In 2007, Tymbark Maspex Romania, part of Maspex Wadowice Group, acquired Amos brand and in 2013 Salatin and Capollini brands - the oldest commercial trademarks on the crackers and pretzels segment.

Romania is the second largest market for Maspex after Poland, both in terms of turnover and investments made, as well as purchasing power. Currently Maspex Romania is known as a manufacturer of instant products, juices, nectars and soft drinks, pasta, crackers and pretzels. The company entered the Romanian market in 1996 and is now one of the largest Polish investors in Romania.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...