ROMANIA: Mol launches a convenience retail concept for its gas stations | Progresiv

Gas stations chain Mol Romania opened, in Blejoi, near Ploiesti, the first gas station in the pilot project of introducing the Fresh Corner concept, through which the operator intends to bring more consumer goods in its stores, as well as coffee, sandwiches, frozen pastry and bakery products baked in-store. ROMANIA: Mol launches a convenience retail concept for its gas stations

“Mol Group has identified new ways to capitalize its chain of gas stations, defining a new relevant offer for its customers, focusing on coffee, fresh foods and a wide range of shopping for home, placed under a new interior design store”, said Lars Höglund, Senior Vice President of Mol Group, responsible for the Retail segment.

Mol Romania will open four more stations in the pilot project this year, in Bucharest and Sibiu. The company intends to renew part of the distribution network in 2016, according to the results of customer satisfaction research studies.

One of the main product of the Fresh Corner is coffee: an innovative device, with self service and touch screen allows customers who wish to prepare their own coffee to choose from 26 flavors of coffee from freshly ground beans.

Mol Group controls four refineries and two petrochemical units in Hungary, Slovakia and Croatia. The company also has a chain of approximately 2,000 gas stations in Central and South Eastern Europe, in 12 countries, of which about 200 in Romania.

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...