ROMANIA: Mega Image enters the market in Moldova by taking over the Zanfir chain | Progresiv

Mega Image retailer took over the Zanfir chain of stores, owned by the entrepreneurs Lilieana and Vasile Zanfir. The transaction includes all 12 commercial units operated by the retailer and received the approval of the Competition Council. ROMANIA: Mega Image enters the market in Moldova by taking over the Zanfir chain

With this takeover Mega Image takes an important step in the national expansion and assures its entry on the Moldova market, especially in the context in which Iasi is the next important city on the Mega Image map.

Over the past two years, Mega Image has taken important steps in the nationwide expansion, marking entry into the Cluj market in 2017 and the market in Timisoara last year. Zanfir retailer operates 12 stores in the region of Moldova, being present in Focsani, Braila, Panciu, Darmanesti, Adjud and Targu Ocna.

Zanfir is the oldest chain of stores in the Vrancea area and was established in 1991. Over the years, the retailer has also claimed the title of the largest chain in the region, currently operating 12 commercial units. The company reported a turnover of 188 million lei in 2017, up by 31% over the previous year and a profit of approximately 3 million lei, down by 25% compared to 2016.

Founded in 1995, Mega Image is one of the largest supermarket chains in Romania currently counting 676 stores in Bucharest, Cluj-Napoca, Constanta, Ploiesti, Brasov, Targoviste, Timisoara and other cities in the country, under the Mega Image, Shop & Go, Romanian Tastes banners. According to the most recent financial data available, the company ended 2017 with a business of 4.9 billion lei, reporting an increase of 14% compared to 2016.

 

Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...