ROMANIA: Food and beverages sales rose by 25% in August | Progresiv

Gross sales of foods, beverages and tobacco increased by 24.2% in August, while the seasonally adjusted sales reported an advance of 25% compared to the same month of last year. It is the largest monthly increase this year compared to the results in the same month of the previous year. ROMANIA: Food and beverages sales rose by 25% in August

Compared with July, sales of foods and beverages reported an advance of 4.6% as gross series and 2% depending on seasonality, announced the National Institute of Statistics (INS).

In the first eight months of 2015 the volume of turnover in food, beverages and tobacco trade increased by 14.8% as gross series and by 14% according to seasonality and working days compared to the same period of last year.

Overall, the turnover of retail trade (except for trade of motor vehicles and motorcycles) registered in the first eight months of 2015 an increase of 6.2% as gross series, respectively of 5.8% depending on the number of working days and seasonality, compared with the same period of last year, according to the INS.

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...