ROMANIA: Cris Tim to invest 5.5 million euros in ready-meal | Progresiv

Cris Tim, one of the largest food manufacturers in Romania, plans to invest 5.5 million euros in the development of the ready-meal segment, said Vladimir Manastireanu, Vice President of the company, to Progresiv magazine. ROMANIA: Cris Tim to invest 5.5 million euros in ready-meal

The investment will take place in two phases, the first phase being about expanding and upgrading the catering department. The project will be completed in October and the value of the investment is 1.5-2 million euros. For the next year Cris Tim has plans to construct a new ready meal factory in Filipestii de Padure, the investment being about 4 million euros.

25% growth of the business in H1

In terms of performance, in the first six months of this year Cris Tim reported sales growth of 20-25% compared to the same period of the previous year. Also, the company’s sales increased after the VAT reduction.

Several companies are part of Cris Tim group: Recunostinta Prod-Com that manages the sausage factory from Filipestii de Padure, Eco-Firm that operates the milk production and processing division, Impex Cristim that represents, among others, the stores chain and Cristim2Prodcom that operates the distribution division for meat and milk products. Last year, Cris Tim reported a turnover of about 90 million euros.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...