REGION: Macedonian businessman plans regional beverage company | Progresiv

Macedonian businessman Svetozar Janevski, owner of wine producer Tikves, is planning to create a regional “total beverage” company that produces beer, wine and spirits. REGION: Macedonian businessman plans regional beverage company

Speaking to Croatian daily Vecernji List, Janevski confirmed that he wants to buy Zagreb-based alcoholic and soft drinks producer Badel 1862, in order to merge the two companies with Serbian brewery BIP, creating regional synergies in the wine and spirits industry and the beer industry.

This would enable a unified market approach, he explained, including the use of common distribution networks, material and human resources in sales and promotion, which will significantly increase its competitiveness.

He pointed out that Balkan countries must cooperate together in the food industry, as all of them individually are too small to trade with Europe and the world.

Recently, Janeveski signed a 50.000 euros/month contract to lease the installations of BIP, located in the Serbian capital Belgrade. According to local daily Vecernje Novosti, Janevski plans to invest 30 million euros to modernize the factory.

Over the last ten years, Tikves has posted an average revenue growth of 5 per cent per year, ending 2014 with 21 million euros in revenues and operating at a profit. (www.esmmagazine.com)

VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor
Valul de majorări fiscale din 2025 afectează puternic IMM-urile din România. Mai exact, 60% dintre micii antreprenori susțin că sunt „foarte...
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent, indiferent de geografia în care te afli, să dezvolți un brand puternic. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent să dezvolți un brand puternic
Consumatorii nu erau pregătiți în urmă cu 12 ani de un produs precum SLooP, însă tocmai aceasta a fost oportunitatea pentru brandul de smutiuri...
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței 
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, dar și tranzacțiile prin...
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an
TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică, și-a bugetat pentru 2025 o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (6,2 mil. euro),...
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente
România este un producător tradițional de vin cu zeci de mii de mici viticultori și crame artizanale, iar introducerea unei accize pe vinul...