REGION: Macedonian businessman plans regional beverage company | Progresiv

Macedonian businessman Svetozar Janevski, owner of wine producer Tikves, is planning to create a regional “total beverage” company that produces beer, wine and spirits. REGION: Macedonian businessman plans regional beverage company

Speaking to Croatian daily Vecernji List, Janevski confirmed that he wants to buy Zagreb-based alcoholic and soft drinks producer Badel 1862, in order to merge the two companies with Serbian brewery BIP, creating regional synergies in the wine and spirits industry and the beer industry.

This would enable a unified market approach, he explained, including the use of common distribution networks, material and human resources in sales and promotion, which will significantly increase its competitiveness.

He pointed out that Balkan countries must cooperate together in the food industry, as all of them individually are too small to trade with Europe and the world.

Recently, Janeveski signed a 50.000 euros/month contract to lease the installations of BIP, located in the Serbian capital Belgrade. According to local daily Vecernje Novosti, Janevski plans to invest 30 million euros to modernize the factory.

Over the last ten years, Tikves has posted an average revenue growth of 5 per cent per year, ending 2014 with 21 million euros in revenues and operating at a profit. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...